اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

روابط فرهنگی و بشردوستانه محور دیدار مقامات ترکمنستان و هند

در دیدار معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و سفیر هند در این کشور موضوع گسترش همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و بهداشتی بررسی شد.

روابط فرهنگی و بشردوستانه محور دیدار مقامات ترکمنستان و هند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مهری بشیم‌آوا»، معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و «ویدو پیتهامباران نیر»، سفیر هند در عشق آباد دیدار و موضوعات گسترش همکاری در زمینه‌های علمی، آموزشی و بهداشت را بررسی کردند.

دو طرف همچنین امکان توسعه بیشتر روابط در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل، لجستیک، فناوری‌های اطلاعات، صنعت نساجی، صنایع پتروشیمی، معماری و ساختمان را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار به سازنده بودن تماس‌‌ها در صحنه جهانی و حمایت متقابل از طرح‌ها و ابتکارات در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی اشاره شد.

در بخش دیگری این دیدار بازدید سال گذشته رئیس جمهور هند از ترکمنستان مورد توجه ویژه قرار داده شد و در این راستا بر اهمیت دیدار در سطح عالی برای تعمیق روابط بین دولتی تاکید شد.

علاوه بر این، معاون وزیر خارجه ترکمنستان و سفیر هند بر اهمیت اولین نشست «آسیای مرکزی – هند» که در سال 2022 میلادی به صورت ویدیوکنفرانس و با شرکت سران کشورهای آسیای مرکزی و نخست وزیر هند برگزار شد، تاکید کردند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول