اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری بانک توسعه اوراسیا برای توسعه مجتمع آب و انرژی آسیای مرکزی

رئیس هیأت مدیره بانک توسعه اوراسیا اعلام کرد این بانک طی 3 سال 400 میلیون دلار در نوسازی مجتمع آب و انرژی آسیای مرکزی سرمایه گذاری خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلاری بانک توسعه اوراسیا برای توسعه مجتمع آب و انرژی آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «نیکولای پودگزاوف» رئیس هیأت مدیره بانک توسعه اوراسیا اعلام کرد این بانک ظرف 3 سال 400 میلیون دلار در نوسازی مجتمع آب و انرژی آسیای مرکزی سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گفته وی، یکی از وظایف اصلی بانک توسعه اوراسیا بهبود عملکرد مجتمع آب و انرژی در آسیای مرکزی خواهد بود.

در سال‌های اخیر، مشکل بزرگ عدم ​​استفاده بهینه از منابع آب و انرژی است. این امر مستلزم کار مشترک همه کشورهای آسیای مرکزی است. حمایت موسسات مالی نیز مهم است.

در حال حاضر  این بانک در حال اجرای یک پروژه بزرگ سرمایه گذاری "مجتمع آب -  انرژی آسیای مرکزی" است. بر اساس ارزیابی و پیش‌بینی مؤثرترین راه‌ها برای توسعه یکپارچه ظرفیت‌های آب و انرژی است.

یکی از پروژه‌های اصلی ساخت نیروگاه کولانک با ظرفیت 100 مگاوات در قرقیزستان است.

شایان ذکر است که در سال 2020  قرار بود ساخت کانال کولاناک در منطقه نارین قرقیزستان آغاز شود. این پروژه قرار بود 5 هزار هکتار زمین را با آبیاری منظم و 2 هزار هکتار زمین جدید توسعه دهد.

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در اکتبر 2022 ساخت نیروگاه برق آبی کولاناک را آغاز کرد.

وی گفت: شروع ساخت نیروگاه کولانک نه تنها به نفع منطقه، بلکه برای اقتصاد و انرژی قرقیزستان مفید خواهد بود.

با تکمیل ساخت و راه اندازی نیروگاه برق آبی پیش بینی می‌شود  که سالانه 450 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کند که ایجاد آن حدود 15 تا 20 درصد برق مورد نیاز کشور را پوشش خواهد داد.

بدین ترتیب کل منطقه نارین قرقیزستان به طور کامل برق خواهد داشت.

«کنراد آلبرشت» مدیر عامل توسعه پایدار بانک توسعه اوراسیا پیش از این گفته بود کشورهای آسیای مرکزی دارای پتانسیل بهره برداری فنی قابل توجهی از انرژی آبی 510.1 تراوات ساعت در سال هستند که کمتر از 10 درصد از آن استفاده می‌شود.

بانک توسعه اوراسیا  - یک سازمان مالی بین المللی که فعالیت‌های سرمایه گذاری را با هدف توسعه اقتصاد، روابط تجاری و اقتصادی و فرآیندهای یکپارچه سازی در کشورهای منطقه اوراسیا در سال 2006 ایجاد شده بود. دفتر مرکزی بانک در آلماتی (قزاقستان) واقع شده است.  

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول