اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

35 هزار و 840 نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال 1402

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: برای سال جاری، این استان متعهد به فراهم ساختن شرایط اشتغال برای 35 هزار و 840 نفر است.

35 هزار و 840 نفر تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال 1402

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامد آرامش امروز در جلسه بررسی وضعیت اشتغال در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم با تدوین و راهبری زیست بوم ملی اشتغال، بدنبال تحقق وعده ایجاد یک میلیون شغل در هر سال است که خوشبختانه در سال گذشته حتی فراتر از این میزان هم تحقق یافته است.

وی اظهار داشت: زیست‌بوم ملی اشتغال یک الگوی اشتغالزایی و مبتنی بر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، به هماهنگی و همسویی دستگاه‌های اشتغال‌زا و سطوح مختلف مدیریتی پرداخته و در مقوله اشتغال‌زایی همه مسئولان و افراد را متناسب با جایگاه خود مسئول می‌داند. 

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال گذشته، 28 هزار و 142 نفر بود که با پیگیری و نظارت عالیه مسئولان استان و همت دستگاه های اجرایی، تا امروز بیشتر از تعهد، به تعداد 39 هزار و 206 نفر اشتغالزایی رسیده است.

آرامش گفت: این آمار که برگرفته از سامانه رصد اشتغال است، درصد تحقق تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان در سال گذشته را بیش از 139 درصد نشان می دهد.

این مسئول افزود: بر اساس ارزیابی ها، شهرستان های زاهدان، زابل و چابهار و دستگاه های اجرایی و نهادهایی مانند بنیاد برکت، کمیته امداد و صنعت معدن و تجارت بهترین عملکرد را در میزان اشتغالزایی بر اساس تعهد اشتغال سال 1401 کسب کرده اند. 

وی با بیان اینکه تا پایان فروردین ماه امسال دستگاه های اجرایی فرصت ثبت اشتغال ایجادی سال 1401 را در سامانه رصد اشتغال دارند، تاکید کرد: در خصوص راستی‌آزمایی اشتغال ثبت شده، سه مرحله نظارت اعم از نظارت‌های پیامکی، تلفنی و حضوری در حال انجام است و هرگونه انحراف شناسایی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، نهادینه سازی و تقویت فرهنگ  کار و توسعه آموزش‌های کاربردی مهارتی را در امر اشتغالزایی مهم و ضروری بر شمرد و اظهار داشت: امیدواریم در سال "مهار تورم و رشد تولید" با همکاری و هم افزایی بین بخشی، آنچه که شایسته مردمان سیستان و بلوچستان است تحقق یابد. 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول