اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پایان کلاهبرداری با ارز دیجیتال/ عامل کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی دستگیر شد

جانشین انتظامی استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی از طریق ارز دیجیتال در این استان خبر داد.

پایان کلاهبرداری با ارز دیجیتال/ عامل کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ سیدعلی میراحمدی، جانشین انتظامی استان سمنان اظهار کرد: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد که در شبکه اجتماعی تلگرام با یک کانال مربوط به مشاوره خرید و فروش ارز دیجیتال آشنا و طبق شرایط اعلامی از سوی ادمین کانال، مقرر شده مبلغی ارز دیجیتال برای او واریز و وی در این بازار فعالیت کرده و سود حاصل از معاملات را با کسر حق‌الزحمه مشاوره پرداخت کند.

میراحمدی ادامه داد: پس از اعتماد شاکی به متهم، در یک بازه زمانی سه‌ماهه در مجموع حدوداً 30 هزار ارز دیجیتال تتر به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال به آدرس کیف پول دیجیتالی متهم واریز شده بود و متهم پس آن از ارائه اصل و سود ارزها به شاکی خودداری می‌کرد.

وی با بیان اینکه طبق اظهارات شاکی، متهم برای جلب اعتماد او به ارسال کپی کارت ملی، تعدادی سفته و یک تعهدنامه دست‌نویس برای شاکی از طریق پست ارسال کرده بود، افزود: با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و با بررسی فنی انجام‌شده، مشخص شد کارت ملی ارسالی جعلی و فاقد هرگونه اعتبار قانونی است.

جانشین انتظامی استان سمنان افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، با استفاده از سامانه‌های تخصصی در اختیارشان، اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمان سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن، هویت فرد موردنظر شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.

میراحمدی ادامه داد: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبه‌رو شدن با مستندات غیرقابل‌انکار جمع‌آوری‌شده توسط کارشناسان این پلیس، متهم لب به اعتراف گشود و پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول