اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اولین علائم آلزایمر در چشم شما مشخص می‌شود

دانشمندان اعلام کردند که چشم‌ها بازتابی از سلامت شناختی یک فرد هستند و از آن‌ها می‌توان برای تشخیص زودهنگام آلزایمر کمک گرفت.

اولین علائم آلزایمر در چشم شما مشخص می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، کریستین گریر چشم پزشک و مدیر آموزش پزشکی در موسسه بیماری های عصبی در بوکا راتون فلوریدا، گفت: «چشم پنجره ای به مغز است. شما می توانید با نگاه کردن به پشت چشم(به سمت عصب بینایی و شبکیه) مستقیماً سیستم عصبی را ببینید.»

ریچارد ایزاکسون متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری آلزایمر چندین دهه قبل از اولین علائم از دست دادن حافظه در مغز شروع می شود. اگر پزشکان بتوانند بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهند، افراد می توانند سبک زندگی سالمی را انتخاب و عوامل خطر قابل اصلاح مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت را کنترل کنند.

مطالعه اخیر بافت اهدایی شبکیه و مغز 86 نفر را با درجات مختلف زوال ذهنی مورد بررسی قرار داد.

مایا، نویسنده ارشد این مطالعه اظهار کرد که این اولین تحقیقی است که تجزیه و تحلیل عمیقی از پروفایل های پروتئین و اثرات مولکولی، سلولی و ساختاری بیماری آلزایمر در شبکیه چشم انسان و نحوه مطابقت آنها با تغییرات در مغز و عملکرد شناختی ارائه می دهد.

این مطالعه که در ماه فوریه در مجله Acta Neuropathologica منتشر شد، افزایش قابل توجهی در بتا آمیلوئید(نشانگر کلیدی بیماری آلزایمر) در افراد مبتلا به آلزایمر و زوال شناختی اولیه نشان داد. این مطالعه نشان داد که سلول های میکروگلیال در افرادی که مشکلات شناختی داشتند تا 80 درصد کاهش یافت. این سلول ها مسئول ترمیم و نگهداری سلول های دیگر از جمله پاکسازی بتا آمیلوئید از مغز و شبکیه هستند.

این یافته‌ها همچنین در افرادی که علائم شناختی نداشته یا کم داشتند آشکار بود، که نشان می‌دهد این آزمایش‌های چشمی جدید ممکن است برای کمک به تشخیص زودهنگام موقعیت خوبی داشته باشند.

این یافته‌ها ممکن است در نهایت منجر به توسعه تکنیک‌های تصویربرداری شود که به ما امکان می‌دهد بیماری آلزایمر را زودتر و دقیق‌تر تشخیص دهیم و پیشرفت آن را به‌طور غیرتهاجمی رصد کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول