اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آبگیری کامل سد چراغ ویس، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است/جاده دسترسی 4 روستا در دست احداث است

فرماندار سقز گفت: آبگیری کامل سد چراغ‌ویس باعث افزایش ذخایر منابع آبی برای استفاده جهت آب شرب شهر و روستاهای اطراف و کشاورزی می‌شود لذا آبگیری آن ضرورتی انکارناپذیر است،

آبگیری کامل سد چراغ ویس، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است/جاده دسترسی 4 روستا در دست احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، جعفر توان در بازدید از عملیات احداث جاده 4.2 کیلومتری جایگزین برای دسترسی مردم روستاهای «‌قره‌چر، کرویان، قبغلوجه و پیرعمران» در محدوده سد چراغ ویس، بر تسریع در عملیات احداث این طرح توسط شرکت آب منطقه‌ای و اتمام آن با توجه به وعده پیمانکار تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری تاکید کرد.

فرماندار سقز افزود: به دلیل عدم آماده‌سازی جاده دسترسی چند روستا، عدم جانمایی سایت جدید میرده برای جابجایی و پل رفت و آمد چند آبادی، سد به صورت کامل آبگیری نشده است.

توان با بیان اینکه، آبگیری کامل سد، باعث افزایش ذخایر منابع آبی برای استفاده جهت آب شرب شهر و روستاهای اطراف و کشاورزی می‌شود، یادآور شد: استفاده از ظرفیت پایاب سد برای احداث گلخانه و دیگر طرح‌های کشاورزی، نیز مد نظر است.

وی یادآور شد: در ایام و فصل‌های پربارش، برای مدیریت حجم مخزن و جلوگیری از حوادث ناگوار، تدابیر لازم اتخاذ شده که اکنون آبگیری کامل سد، ضرورتی انکارناپذیر است.

توان عنوان کرد: همچنین جاده دسترسی دیگر به طول 4 کیلومتر برای رفت و آمد مردم روستاهای «تموته، چراغ ویس، مازوجدار و کنده سوره» که به واسطه آبگیری کامل سد، مسیر دسترسی قبلی آنها زیر آب خواهد رفت و در نتیجه، مسیر دسترسی آنها قطع می‌شود، توسط شرکت آب منطقه‌ای احداث شده است.

انتهای پیام 2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول