اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ثبت رکورد جدید در ورود مسافران به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به رشد 43 درصدی ورود مسافر به گیلان، افزود: تاکنون 9 میلیون و 340 هزار و 462 نفر وارد استان گیلان شده‌اند.

ثبت رکورد جدید در ورود مسافران به گیلان

ولی جهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آمار مسافران ورودی و اقامت‌کننده طی روزهای ۱۶ اسفند تا امروز اظهار کرد: طی این مدت یک‌میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۲۹ وسیله نقلیه به استان گیلان وارد شده که نشان‌دهنده رشد حدود ۵۷ درصدی است. 

وی با اشاره به رشد ۴۳ درصدی ورود مسافر به گیلان افزود: تاکنون ۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۴۶۲ نفر وارد استان گیلان شده‌اند. 

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی گیلان با اشاره به مسافران اقامت‌کننده در استان بیان کرد: هشت میلیون و ۶۵۲ هزار و ۴۰۸ نَفَر - شب اقامت در استان را شاهد بوده‌ایم که دارای رشد ۱۲۱.۵۷ درصدی است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه گردشگران خارجی اقامت‌کننده در مراکز اقامتی استان تعداد ۲۶۵ نفر بوده و دارای رشد ۸۰ درصدی است، گفت: این گردشگران دارای ملیت‌ آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان و کره هستند. 

به گفته جهانی، اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان ۱۲۰.۴۷ درصد است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول