اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

شبهه و شایعه

مهمترین شایعات آبان ۱۴۰۱/ از شایعات حادثه شاهچراغ تا دست به فتوشاپ شدن علی کریمی

شایعات حادثه شاهچراغ، ادامه کشته سازی ها، شایعات فتوشاپی، انتساب فیلم ۵ سال پیش به ناآرامی‌ها و ... از مهمترین شایعات آبان ۱۴۰۱ است.

مهمترین شایعات آبان ۱۴۰۱/ از شایعات حادثه شاهچراغ تا دست به فتوشاپ شدن علی کریمی

خبرگزاری فارس، مهمترین شایعات، تحریفات و ترفندهای شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و کاربران معاند و ضدانقلاب در سال گذشته را بازخوانی می‌کند. در ادامه مهمترین شایعات منتشر شده در آبان ۱۴۰۱ را مرور می‌کنیم:

 

مهمترین اتفاق آبان ماه ۱۴۰۱ بدون شک حادثه تروریستی حرم حضرت شاعچراغ(ع) بود.در دل همین حادثه شایعات زیادی برای کمرنگ شدن این جنایت منشتر شد.(این شایعات را اینجا بخوانید)

 

در آبان ماه همچنین کشته سازی ها ادامه پیدا کرد. سارینا ساعدی دختر سنندجی، مائده جوانفر پرستار مازندرانی، آیلار حقی دختر تبریزی، سعید اسعدی جوان بجنوردی، نسرین قادری بانوی کردستانی، فوت دختر آملی، محمدمعین پیریان دانشجویی که خودش زنده بودنش را تکذیب کرد، علیرضا کریمی پسر اراکی، دختر ۲۴ ساله شهرکردی، ناهید(زهرا) مصطفی پور، تنها تعدادی از این افرادی بودند که در آبان ماه قربانی کشته سازی شدند. (گزارش های بیشتر را اینجا و اینجا را بخوانید)

 

علی کریمی هم در این ماه چهره از نقاب خود کشید و عملاً مقابل مردم ایستاد و دعوت به آشوب کرد. وی در این راستا با سوءاستفاده از ترفند فتوشاپی شروع به دروغ پراکنی و سیاه نمایی کرد. وی عکس ها و فیلم هایی را از افغانستان و پاکستان و جاهای دیگر را به ایران منتسب کرد. (اینجا را بخوانید)

 

گلشیفته فراهانی دیگر سلبریتی فراری هم برای حمله به نیروهای نظامی ایران دست به فتوشاپ برد.(اینجا)

 

یکی دیگر از حربه های ضدانقلاب، انتشار پست‌های تکراری برای زنده نگه داشتن شنبه‌ها بود(اینجا را بخوانید).

 

انتساب فیلم ۵ سال پیش به ناآرامی‌های آبان و قمه‌کشی که معترض جا زده شد هم یکی از این ترفندهای ضدانقلاب بود(اینجا)

 

همچنین بررسی عملکرد ۵ رسانه بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و من و تو و صفحات مجازی آنها نشان داد این رسانه‌ها در ۴۶ روز (۲۳ شهریور تا ۹ آبان) مجموعا ۳۸۰۰۳ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کرده‌اند(گزارش را کامل اینجا بخوانید).  

 

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول