اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

هدایت سرمایه‌های سرگردان، راهی برای کاهش تورم

یک استاد دانشگاه و عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لرستان گفت: تنها جایی که ارتباط مستقیم با مهار تورم دارد، تولید است، یعنی اگر سرمایه‌های سرگردان وارد عرصه تولید شود، باعث کاهش تورم می‌شود.

هدایت سرمایه‌های سرگردان، راهی برای کاهش تورم

پیمان تابعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه اگر پایه پولی ما به سمتی غیر از تولید سوق پیدا کند، ممکن است باعث چالش و تنش شود، اظهارکرد: تنها جایی که ارتباط مستقیم با مهار تورم دارد، تولید است، یعنی اگر سرمایه‌های سرگردان وارد عرصه تولید شود، باعث کاهش تورم می‌شود.

وی بیان کرد: زمانی که تولید رونق پیدا می‌کند، شاهد اشتغال پایدار و در نهایت مهار تورم خواهیم بود.

عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خاطرنشان کرد: البته باید زنجیره کامل باشد، یعنی پول وارد چرخه تولید و تولیدات قابل عرضه در بازار رقابتی باشد، از طرفی مالیات و عوارض هم در راستای حمایت از تولید باشد.

تابعی تاکید کرد: اگر چرخه تولید معیوب باشد، نه تنها تورم ایجاد می‌شود، بلکه مشکلات دیگر از جمله از بین رفتن شغل هم ایجاد می‌شود.

این کارشناس حوزه اقتصاد و صنعت با بیان اینکه اگر تورم اگر افزایش پیدا کند، قدرت خرید مردم کاهش و در نهایت به تولید آسیب می‌رسد، خاطرنشان کرد: در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر مواردی همچون احیا بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، شناسایی ظرفیت‌ها و رفع مشکلات شفاف و صریح دیده شده است.

عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لرستان گفت: در حوزه تسهیلات رونق تولید واحد‌های صنعتی را معرفی کردیم و اتفاقات خوبی هم رخ داد، از جمله طرح توسعه نساجی بروجرد که افزایش اشتغال را در این واحد به دنبال داشت.

تابعی با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری در لرستان، عنوان کرد: چند سالی است که استان مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری سه طرح فرو سیلیس در بروجرد همچنین سرمایه گذاری طرح‌های فولاد اشاره کرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر بستری فراهم شود که مردم پول‌‌های خود را به جای سرمایه‌گذاری در بازار ارز و طلا در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند، بدون شک شاهد رونق تولید و مهار تورم خواهیم بود.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول