اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی شرکت راه‌آهن روسیه برای توسعه روابط با ترکمنستان

مدیرکل و رئیس هیات مدیره راه آهن روسیه با «سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آمادگی شرکت راه‌آهن روسیه برای توسعه روابط با ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آلیگ بلآزیارف»، مدیرکل و رئیس هیات مدیره راه آهن روسیه با «سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در جریان این دیدار که در «عشق آباد» برگزار شد، بلآزیارف، علاقه جدی «مسکو» به گسترش جغرافیای همکاری در زمینه راه آهن و آمادگی همه جانبه برای تعمیق بیشتر گفت‌گوهای سازنده با طرف ترکمنی را اعلام کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان به نوبه خود سفر کنونی هیات راه آهن روسیه را فرصت عالی برای انجام مذاکرات اساسی در نهادهای دولتی مربوطه این کشور، تحلیل اولویت‌ها و طراحی جنبه‌های همکاری‌های آتی در زمینه‌ حمل و نقل ریلی، عنوان کرد.

وی با اشاره بر وجود انرژی خلاق در همکاری‌های دوجانبه در سطوح سیاسی و بین نهادی بر نقش مهم کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و روسیه تاکید و زمینه‌های امیدوارکننده را مشخص کرد.

بردی‌محمداف در بخش دیگری به چشم‌انداز مشارکت شرکت‌های روسی در نوسازی و برقی‌رسانی به مسیرهای ریلی ترکمنستان، زیرساخت‌های مربوطه، دیجیتالی‌سازی فرآیندهای تولیدی و آموزش پرسنل داخلی اشاره کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول