اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کودک 2.5 ساله هرمزگان اولین اهدای عضو سال جدید

رییس اهدا عضو استان از انجام اولین اهدا عضو در هفتمین روز از سال ۱۴۰۲ توسط کودک 2.5 ساله بندرعباسی خبر داد.

کودک 2.5 ساله هرمزگان اولین اهدای عضو سال جدید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود حسین پور رییس اهدا عضو استان هرمزگان صبح امروز اظهار کرد: آرین ملیوار، کودک دو و نیم ساله بندرعباسی در تاریخ ۱۵ اسفند ماه به دنبال تصادف و ضربه به سر، با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان صاحب الزمان منتقل و در بدو ورود، در بخش مراقبت های ویژه بستری می گردد. با توجه به شدت آسیب وارده و گسترش خوریزی داخل مغزی، عملکرد مغزی این جان آفرین خردسال، مختل و مرگ مغزی این جان آفرین کوچک در تاریخ ۵ فروردین توسط پزشکان متخصص داخلی و جراحی مغز و اعصاب، داخلی، بیهوشی و پزشکی قانونی تایید می شود.

وی افزود: بعد از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده بزرگوار ملیوار برای اهدا اعضاء فرزند دلبندشان، کبد و دو کلیه این فرشته کوچک، طی عمل هاروست(عمل برداشت عضو) توسط تیم جراحی اعزامی از شیراز برداشت و جهت پیوند به سه کودک نیازمند، به بیمارستان ابن سینا شیراز منتقل می شود.

هرمزگان از استان های پیشرو در زمینه اهدای عضو است و خانواده های بسیاری تاکنون با رضایت در اهدای عضو عزیزانشان، جان تازه ای به افراد دیگر اجتماع بخشیده اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول