اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کلکِ توئیتر برای بیشتر دیده شدن برخی کاربران خاص/ توئیت‌های سیاستمداران خاص حمایت می‌شود

بر اساس گزارش‌های جدید، توئیتر به طور مخفیانه توئیت‌های مربوط به حساب های ۳۵ کاربر ویژه را نسبت به دیگران بیشتر نشان می‌دهد.

کلکِ توئیتر برای بیشتر دیده شدن برخی کاربران خاص/ توئیت‌های سیاستمداران خاص حمایت می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اینسایدر، زوئه شیفر مدیر عامل پلتفرمر، با اشاره به اسناد داخلی توئیتر اظهار کرد که پست های 35 کاربر VIP نظارت و تبلیغ شده تا بیشتر دیده شوند.

شیفر 14 نام از 35 نام این فهرست را منتشر کرد که شامل «لبران جیمز» بسکتبالیست، «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، نماینده مجلس آمریکا، «بن شپیرو»، تحلیلگر سیاسی، «مارک اندرسن»، سرمایه‌گذار بود. این فهرست همچنین شامل کامنت گذارنده طرفدار ترامپ به نام catturd2 بود که ایلان ماسک مکالمات زیادی در توئیتر با او داشته است.

به گفته پلتفرمر، مهندسان توئیتر تضمین کرده‌اند که توئیت های این کاربران VIP به طور خودکار بیشتر از دیگران قابل مشاهده هستند. توئیت های کاربران VIP همچنین الگوریتم توئیتر را دور می زند که از مشاهده تعداد زیادی پست از یک کاربر خاص در هر پلتفرم جلوگیری می کند.

همچنین به نظر می رسد که 14 نام ذکر شده طیف سیاسی را در بر می گیرد. جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در فهرست 14 کاربر پلتفرمر بود، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق نبود.

پلتفرمر لیست کامل حساب های توئیتر را برای محافظت از هویت منابع آنها منتشر نکرد.

انتشار این لیست پس از مقاله ای در ماه دسامبر(دی) از پلتفرمر منتشر شد که گزارش داد ماسک از توئیتر خواسته است تا کد توئیتر را تغییر دهد تا پست هایش بیشتر دیده شود.

طبق گزارش پلتفرمر ماسک در ماه فوریه(بهمن)، دستور تغییراتی را داد تا دیده شدن توئیتهایش را نسبت به سایرین در پلتفرم افزایش دهد؛ زیرا پست او در مسابقه سالانه فوتبال آمریکایی نسبت به بایدن اثرگذاری کمتری داشت.

افشای این فهرست درست زمانی انجام می‌شود که توئیتر قرار است از اول آوریل(12 فروردین) تیک‌های آبی قدیمی خود را حذف کند. تیک‌های آبی قدیمی نشان می‌دهند که یک حساب کاربری کاربر تأیید شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول