اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خدمت‌رسانی ۱۸۵ گروه جهادی اصفهان در ایام نوروز

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: امسال ۱۸۵ گروه جهادی در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی دخیل و در ۶ استان کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان مشغول شدند.

خدمت‌رسانی ۱۸۵ گروه جهادی اصفهان در ایام نوروز

حسن عجمی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فعالیت‌های جهادی در ایام نوروز اظهار داشت: بسیج سازندگی در چهار محور محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و گروه‌های جهادی فعالیت می‌کند که محور اصلی تمامی وظایف بسیج سازندگی گروه‌های جهادی هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۱۸۵گروه جهادی در ایام نوروز برای خدمت‌رسانی دخیل و در ۶ استان کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان مشغول شدند، افزود: این گروه‌ها از ۱۰اسفند ۱۴٠۱ کار خود را آغاز کردند و تا ۳فروردین خدمات عمرانی و بهداشت و سلامت آن‌ها در مناطق مختلف ادامه یافت.

عجمی با اعلام اینکه از ۳فروردین تا به این لحظه خدمات در محورهای تبیین و جهادی اعتقادی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها با محوریت علما شکل گرفت اما در کنار آن در بعضی مناطق همچنان خدمات عمرانی و بهداشتی با قصد ۱۰روزه بسیجیان جهادگر ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: قرار است امسال حدود ۱۳۰کارگاه اشتغال راه‌اندازی شود که در ایام نوروز بخشی از بودجه آن مشخص شد و در ادامه ظرفیت‌های مردمی پای کار آمده و جهادگران در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: موضوعات دیگری از جمله آب کشاورزی، آب شرب، استخرهای زمین‌های کشاورزی، مسکن برای محرومان، عمران و سلامت هم در دستور کار قرار گرفته‌ و تا حدودی دنبال شده و گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف اعتقادی، عمرانی، بهداشتی، آموزش و غیره نیروهای خود را پای کار آورده‌اند.

عجمی یادآور شد: ۳۲ قرارگاه جهادی در سطح استان به تناسب نواحی ۳۲گانه شهرستان‌ها راه‌اندازی و در هر گوشه می‌توان نشانی از فعالیت جهادگران را در جهت خدمت‌رسانی به مردم مشاهده کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در خصوص نیروهای داوطلب برای انجام فعالیت‌های جهادی عنوان کرد: در سطح استان اصفهان ۲هزار و ۸۵۰ گروه جهادی داریم که اکثر این گروه‌ها از پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد شکل گرفته‌ است و همچنین طبق تشکیلاتی که در شهرستان‌ها تحت عنوان شورای جهادی وجود دارد برنامه‌ریزی گروه‌های جهادی در هر شهرستان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد داوطلب برای‌ فعالیت‌های‌ جهادی علاوه بر پایگاه‌ای بسیج می‌توانند خود را به مجمع جهادی استان معرفی کنند، اذعان داشت: در فعالیت‌های جهادی ظرفیت‌های مردمی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به علت شرایط، این ظرفیت‌ها محدود است.

عجمی گفت: به طور مثال در ساخت مسکن در حوزه عمرانی و مصالح گاهی با کمبود نیرو و مشکل مواجه می‌شویم که نیازمند نیروهای متخصص و داوطلب در محورهای عمرانی، سلامت و بهداشت و آموزش هستیم تا خدمات جهادی باکیفیت‌تر و بهتری به مردم و مناطق محروم ارائه شود.

پایان پیام/۳۶۴۹/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول