اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انبارها پر است، خیالتان راحت/ فصل زراعی مطلوبی در انتظار چهارمحال و بختیاری است

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری کامل مدیران این سازمان با مسئولین محلی در حوزه تنظیم بازار، گفت: در تامین کالاهای اساسی تنظیم بازاری هیچ مشکلی در استان نداریم و ذخیره‌سازی به میزان کافی انجام شده است.

انبارها پر است، خیالتان راحت/ فصل زراعی مطلوبی در انتظار چهارمحال و بختیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در جلسه شورای مدیران جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت تولید ما در کالاهای مختلف خوب است و جای نگرانی نیست، گفت: مهم‌ترین موضوع مدیریت بازار است تا خروجی آن منجر به آرامش قابل لمس بازار و رضایت عموم  و مردم باشد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری کامل مدیران این سازمان با مسئولان محلی در حوزه تنظیم بازار، ادامه داد: در تامین کالاهای اساسی تنظیم بازاری هیچ مشکلی در استان نداریم و ذخیره‌سازی به میزان کافی انجام شده است. 

وی با اشاره به اهمیت استمرار بر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی، افزود: بر همین اساس نظارت‌ها باید با کارشناسی‌های عمیق انجام شود.

 برزگر اضافه کرد: در نظارت‌ها به دنبال بررسی زنجیره‌ها هستیم.

وی عنوان کرد: در نظارت محصولات کشاورزی باید به سراغ محصولاتی رفت که قیمت آن‌ها بالاتر از قیمت تعیین‌ شده است تا بر این اساس بتوانیم به تنظیم بازار برسیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: حبوبات، لبنیات، روغن و نانوایی‌ها از کالاها و مراکزی هستند که باید مورد نظارت بیشتر قرار گیرند.

در خصوص تامین مرغ مشکلی در استان وجود ندارد

وی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر پشتیبانی امور دام نگرانی در خصوص تامین مرغ ایام پیش رو و ماه رمضان نداریم‌ و مدیران شهرستانی با رصد جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها نسبت به ادامه روند تولید گوشت مرغ پیگیر باشند.

برزگر افزود: مرغ منجمد نیز به میزان کافی در استان ذخیره شده است و شهروندان در ایام  ماه مبارک رمضان در این زمینه مشکلی نخواهند داشت و حتی اگر بیش از تولیدات استان در این خطه به مرغ گرم نیاز داشته باشیم پیگیری‌هایی برای تامین از سایر استان‌ها نیز انجام شده است که در صورت نیاز و مواقع ضروری نسبت به خرید و تامین آن اقدام خواهد شد.

پایش مزارع کشاورزی در اولویت کاری مدیران باشد

وی با اشاره به اهمیت انجام مرحله داشت در کشت محصولات پاییزه نظارت و پایش و مزارع کشاورزی را از اولویت‌های کاری مدیران و کارشناسان در بخش کشاورزی دانست و گفت: با توجه به بارش مطلوب نزولات آسمانی شاهد فصل زراعی موفقی در استان خواهیم بود و اگر در کنار کشاورزان باشیم می‌توانیم با ارائه راهنمایی، مشاوره و خدمات، بهره‌وری در واحد سطح را به حد اعلای خود برسانیم. 

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر از گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی در سال گذشته بویژه ایام نوروز یادآور شد، نباید بگذاریم عده‌ای سودجو با نیت سوء در پی تغییر کاربری غیرمجاز و غیرقانونی اراضی کشاورزی، امنیت غذایی جامعه را برهم بزنند و باید با قاطعیت تمام با تخلفات در این زمینه برخورد کرد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول