اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان در مسکو: مناسبات ایران و روسیه در مسیر درست خود و رو به پیشرفت است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مناسبات ایران و روسیه در مسیر درست خود و رو به پیشرفت است، ابراز امیدواری کرد که در کمتر از یک ماه آینده بخش حقوقی وزارت خارجه دو کشور ویرایش نهایی معاهده راهبردی همکاری‌ها را انجام دهند.

امیرعبداللهیان در مسکو: مناسبات ایران و روسیه در مسیر درست خود و رو به پیشرفت است

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان امروز (چهارشنبه) در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در مسکو ضمن تشکر از استقبال همتای روس خود عنوان کرد: مناسبات دو کشور در مسیر درست خود و رو به پیشرفت است.

وی با بیان اینکه هیأت‌های عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف و در موضوعات متنوعی در حال تبادل نظر هستند، اظهار داشت: رؤسای جمهور دو کشور در تماس مستمر و مستقیم با یکدیگر هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: از اینکه بررسی‌ها درباره معاهده راهبردی و بلندمدت همکاری‌های دو کشور در روسیه نهایی شده، تشکر می‌کنم و ما نیز در ایران آن را مورد بررسی قرار داده‌ایم و امیدوار هستم در کمتر از یک ماه آینده بخش حقوقی وزارت خارجه دو کشور ویرایش نهایی این معاهده را انجام بدهند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در گام نهایی قبل از امضای معاهده همکاری‌های بلندمدت دو کشور قرار داریم. همکاری‌های ما در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌‌المللی به خوبی تداوم دارد.

به گزارش فارس، لاوروف نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم به همتای ایرانی و تبریک سال نو و ماه رمضان اظهار داشت:  امیدوار هستم در کمتر از یک ماه آینده بخش حقوقی وزارت خارجه دو کشور ویرایش نهایی این معاهده را انجام بدهند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، علیرضا حقیقیان دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه، علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و  علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌‌کنند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در ساعات پایانی سه شنبه شب هشتم فروردین ماه و در بدو ورود به مسکو با بیان اینکه همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه علیه هیچ طرفی نخواهد بود، گفت: حجم تبادل تجاری دو کشور در یک و نیم سال گذشته به بیش از ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است. (اینجا بخوانید)

این چهارمین سفر امیرعبداللهیان به مسکو پس از تصدی وزارت خارجه است. او شهریور ماه سال گذشته برای سومین بار در سفر به مسکو با لاوروف دیدار کرد.

امیرعبداللهیان و لاوروف ۲۲ اسفند ماه نیز تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.وزیر امور خارجه روسیه در این گفت‌وگو، از توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط فیمابین استقبال کرد. دو طرف درباره موافقتنامه جامع همکاری‌های بلندمدت گفت‌وگو کردند.آخرین تحولات اوکراین هم از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگوی دو وزیر امور خارجه بود که امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه تمرکز بر راه‌حل سیاسی و گفت‌وگو را مورد تأکید قرار داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول