اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شعار امسال دقیقا رویارویی با جنگ اقتصادی دشمن است/وظایف مجلس برای تحقق شعار سال

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری مرکزی گفت: شعار امسال دقیقا رویارویی با جنگ اقتصادی دشمن است و به شرط تحقق درب‌های سرمایه‌گذاری را به روی کشور بازخواهد گشود.

شعار امسال دقیقا رویارویی با جنگ اقتصادی دشمن است/وظایف مجلس برای تحقق شعار سال

حسن میرزاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رشد تولید و مهار تورم اظهار کرد: این شعارها برای کارگران، بخش مولد  اقتصاد کشور و مردم  امیدبخش است و قطعا از سوی دشمنان داخلی و خارجی  مورد حمله قرار گرفته و خواهد گرفت.

شعار امسال دقیقا رویارویی با جنگ اقتصادی دشمن است

وی تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند نامگذاری‌ سال‌ها با محوریت مسائل اقتصادی را کم اهمیت جلوه داده و یا آن را بی ثمر و آثار روانی نامگذاری‌ها را خنثی کنند، چرا که این شعارها به ویژه شعار امسال دقیقا رویارویی با جنگ اقتصادی دشمن است و انشالله به شرط تحقق باعث آبادانی کشور خواهد شد.

کارشناس مسائل اقتصادی استان مرکزی با تاکید بر اینکه هوشمندی و تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار سال به عنوان مهار تورم و رشد تولید بسیار آشکار است، تاکید کرد: اگر این شعار محقق شود بدون شک سرمایه‌ها به کشور برمی‌گردد سرمایه‌گذاری داخلی رشد خوبی خواهد داشت.

میرزاخانی با اشاره به اینکه اغلب ظرفیت‌های اقتصادی کشور  از جمله پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها در اختیار دولت بوده و به دلیل مسائل امنیتی نمی‌توان آنها را به صورت کامل در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، بیان کرد: طی ده سال گذشته سرمایه‌گذاری به دلیل تبلیغات نادرست کاهش پیدا کرده است که باید جبران شود.

عدم دخالت در ساختارهای اقتصادی توسط مجلس از عوامل مهم مهار تورم است

وی ایجاد اعتماد و امید در مردم، عدم دخالت در ساختارهای اقتصادی توسط مجلس و جلوگیری از گرانی خدمات و... را از عوامل مهم مهار تورم دانست و اظهار کرد: کارشناس و تحلیلگران اقتصادی  باید تمام سخنان رهبری عزیز در نوروز ۱۴۰۰ را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند و دولت نیز این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهد.

کارشناس مسائل اقتصادی استان مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب به صراحت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان دفاع کردند، فرمایشات ایشان باید سرلوحه قانونگذاری مجلس و حمایت همه جانبه دولت برای تحقق این شعار باشد.

فرمایشات مقام معظم رهبری باید سرلوحه قانونگذاری مجلس و حمایت همه جانبه دولت برای تحقق این شعار باشد

میرزاخانی با اشاره به اینکه بدون عبرت‌گیری از گذشته به راحتی نمی‌توان برای تورم امروز چاره‌ای بنیادین اندیشید، گفت: حل مسئله تورم  نیازمند عزم نظری و عملی در دولت است که این موضوع توسط ریاست جمهور بیان شد.

وی با بیان اینکه رها کردن امور به تصور اینکه به طور خودجوش سامان می‌یابند، نتیجه‌ای جز وضع موجود ندارد، تاکید کرد: برای مهار تورم دولت نیازمند خانه تکانی فکری است تا بتواند کنشگری فعال در میدان داشته باشد.

معاون اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: در اقتصاد باید سیاستگذار و تجویزها کامل کننده همدیگر باشند، باید سیاست‌هایی که تورم‌زا هستند و معیشت مردم را  دچار خسران می‌کنند، متوقف شوند.

وظایف مجلس برای تحقق شعار سال

میرزاخانی با پیشنهاد به دولت و مجلس گفت: نمایندگان مجلس و دولت نباید با این نامگذاری به صورت شعاری  برخورد کنند، باید به جنبه نظری و عملی آن توجه داشته باشند، این شعار یک نقشه راه است، برای نهادینه کردن این شعار تلاش کنند و در تدوین قانون و در ریل‌گذاری قوانین دقت لازم را داشته باشند.

 وی احصای قوانین و مقررات تورم‌زا و بازنگری نسبت به آنها، به روزرسانی قوانین برای متغیرهایی که ایجاد شوک قیمتی می‌کند،  اتخاذ سیاست تقویت ارزش پول ملی را از مهم‌ترین اقداماتی دانست که باید توسط دولت و مجلس دنبال شود و ادامه داد: رفتارهای سوداگرانه بانک‌ها و قدرت بی‌مانند بانک‌ها در خلق نقدینگی باید مورد توجه مجلس قرار بگیرد  و نسبت به مهار این قدرت اقدامات لازم انجام شود.

 برای رفع تنگناهای معیشتی مردم به یک قاطعیت در تصمیم‌گیری نیاز است

کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه برای رفع تنگناهای معیشتی مردم به یک قاطعیت در تصمیم‌گیری نیاز است، گفت: برای این مهم باید آنچه که در حیطه وظایف مجلس است و آنچه که دولت باید مقررات وضع کند، باید در اسرع وقت نسبت به این موضوع اقدام و قاطعیت لازم را نشان دهند.

میرزاخانی اظهار کرد: ما در جنگ اقتصادی هستیم، مجلس باید قوانینی که متناسب با وضعیت جنگ اقتصادی است، به ویژه قوانینی که مربوط به تثبت نرخ ارز و قطع دلالان از بازارهایی که در معیشت مردم تاثیرگذار هستند، از جمله  بازار مسکن، بازار خودرو  و  بازار ارز را تصویب و به دولت ابلاغ کند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول