اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

رهاسازی و بازگشت 2 پرنده شکاری به طبیعت

رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان دماوند گفت: 2 پرنده شکاری که توسط شهروندان به این اداره تحویل داده شده بود بعد از چند روز نگهداری، تیمار و بررسی وضعیت آنها به طبیعت بازگشتند و رهاسازی شدند.

رهاسازی و بازگشت 2 پرنده شکاری به طبیعت

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست،نقی میرزاکریمی رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان دماوند گفت:  ۲ پرنده شکاری که توسط شهروندان به این اداره تحویل داده شده بود بعد از چند روز نگهداری به طبیعت بازگشتند،یکی از این پرنده‌ها چند روز پیش با تماس شهروندی در شهر آبسرد توسط آتش‌نشانی زنده‌گیری و تحویل محیط‌بانان شده بود و پرنده دیگر نیز که از ناحیه بال دچار مصدومیت بود توسط شهروند دماوندی زنده‌گیری و به این اداره تحویل داده شد.
وی ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند این شهروندان و مأموران آتش‌نشانی افزود: این پرنده ها پس از چند روز نگهداری، تیمار و بررسی وضعیت سلامتی در زیستگاه‌های طبیعی شهرستان رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگشتند.
میرزاکریمی با بیان اینکه گزارش و یا تحویل گونه‌های حیات‌وحش آسیب دیده در داخل و حاشیه شهر و روستاها به محیط‌زیست مورد تقدیر است، اظهار داشت: زنده‌گیری نوزاد حیات‌وحش مانند توله گرگ یا جوجه پرندگان در دل طبیعت، اقدام درستی نبوده و جدا شدن مادر از نوزاد برای مدتی برای تهیه آب و غذا طبیعی است و توصیه می‌شود شهروندان در طبیعت از دست زدن و جابجایی حیات‌وحش خودداری کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول