اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حجت‌الاسلام رفیعی: انسان‌های غیرمخلص همیشه بحران‌ساز هستند

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه اخلاص موجب پیشرفت در دنیا و آخرت می‌شود، گفت: انسان‌هایی که اخلاص ندارند همواره بهانه جو، پرتوقع و بحران ساز و به دنبال بدهکار نمودن دیگران هستند و خود را همواره طلبکار دیگران می‌دانند.

حجت‌الاسلام رفیعی: انسان‌های غیرمخلص همیشه بحران‌ساز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در هفتمین روز ماه مبارک رمضان در سلسله جلسات تفسیر سوره روم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در آیات ۱۵ و ۱۶ این سوره، خداوند به معرفی دو گروه مومنان و کافران پرداخته است که هر گروه سرنوشتی متفاوت خواهند داشت.

وی افزود: در آیه ۱۵ خداوند می فرماید اگر کسی ایمان و باور قلبی داشت باشد و عمل صالح انجام دهد و ایمان خود را با عمل صالح تایید کند، این فرد در روز قیامت در باغ‌های بهشتی خوشحال و شادمان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: بیش از هفتاد مرتبه در قرآن کریم، کلمه ایمان و عمل صالح تکرار شده است و این سوال پیش می شاید که ایمان و عمل صالح چیست؟.

رفیعی تاکید کرد: کارهای انسان در طول زندگی بر سه بخش شخصی مثل غذا خوردن که نیت خاصی نیاز ندارد، اعمالی که مربوط به رابطه انسان با مردم است که تابع قوانین خاصی است مثل انصاف و عدم ظلم به مردم، و دسته سوم اعمالی است که مربوط به رابطه انسان با خداوند است مثل نماز و روزه که نیت نیاز دارد و باید خالصانه باشد به همین خاطر عمل صالح عملی است که در آن انگیزه الهی وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: آثار ایمان بسیار ارزشمند است و اگر کسی بتواند در تمام کارهایش انگیزه الهی داشته باشد این آثار و برکات غیر قابل وصف است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: محبوبیت نزد مخلوقات، عاقبت به خیری در دنیا و آخرت، استجابت دعا، قرار گرفتن در گروه بهترین بندگان و زندگی پاکیزه از جمله آثار داشتن انگیزه الهی و اخلاص در کارها است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: خداوند به شهید سلیمانی محبوبیتی داد که تعجب برانگیز بود و حتی کسانی در تشییع جنازه شهید سلیمانی شرکت کردند که شاید حتی نظام را قبول نداشتند.

رفیعی خاطر نشان کرد: انجام اعمال واجب عبادی به انگیزه غیر الهی مثل خواندن نماز واجب در اداره به انگیزه بالا بردن ارزشیابی، فایده ای نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: خداوند در سوره بینه گروهی را معرفی می کند مبنی بر اینکه بهترین بندگان و  بهترین گروه ها کسانی هستند که ایمان و عمل صالح انجام می دهند.

رفیعی افزود: انسان هایی که اخلاص ندارند همواره بهانه جو، پر توقع و بحران ساز هستند و همیشه به دنبال بدهکار نمودن دیگران هستند و خود را همواره طلبکار دیگران می‌دانند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: در قیامت نه انساب فایده‌ای دارد و نه اسباب بلکه آن چیزی که می تواند توشه انسان قرار گیرد ایمان، عمل صالح و داشتن تقوا است.

وی خاطر نشان کرد: در آیه ۱۶ نیز به این مسئله اشاره شده است که  کفار و کسانی که آیات خداوند را تکذیب می کنند به سمت عذاب الهی  احضار خواهند شد.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول