اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پول زور برای برخی مکان های تفریحی در مشهد/ معمای هزینه های بالای پارک های آبی

در حالی که تعطیلات نوروزی به میانه راه رسیده اما هزینه های بالای استفاده از شهربازی، پارک های آبی و مکان های تفریحی مشهد، گلایه زائران نوروزی و مردم را به دنبال داشته است.

پول زور برای  برخی مکان های تفریحی در مشهد/ معمای هزینه های بالای پارک های آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تعطیلات عید نوروز در حالی به دهمین روز رسید که طبق آمارهای اعلام شده از ۱۵ اسفند تا ۸ فروردین، تعداد۱۰ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۹۶۶ نفر از مسافران و زائران نوروزی به مشهد مقدس وارد شده اند. آماری که پس از گذشت دوسال کرونایی یک رکورد تازه است و با افزایش تعداد آن در روزهای آینده به احتمال زیاد رکورد ورود زائر به مشهد مقدس در ۱۰سال گذشته شکسته می شود. زائرانی که در پس از زیارت امام علی بن موسی الرضا (ع) به گردش در شهر مشهد و بازدید از مکان های دیدنی، پارک ها، شهربازی ها، پارک های آبی و.. می پردازند اما هزینه های بالای استفاده از برخی مکان های تفریحی گلایه های زیادی در پی داشته است.

هزینه های اقامت کم بود؛ بلیط های نجومی مکان های تفریحی را هم اضافه کنید!

طی سال های گذشته با افزایش تورم و افزایش سرسام آور قیمت ها هزینه های اقامت، رفت و آمد و... برای زائران نوروزی بسیار بیشتر شده است. به شکلی که یک خانواده ۴ نفره فقط برای استفاده از قطار برای رفت و آمد خود باید مبالغی در حدود ۲ میلیون تومان بپردازد. اگر این هزینه ها را به مبالغ بالای استفاده از هتل ها، اقامتگاه ها، حمل و نقل داخل شهر، خرید سوغات و... اضافه کنید به اعدادی می رسید که بسیاری از خانواده های دهک های کم در آمد و حتی متوسط، توان پرداخت آن را ندارند و به خاطر مشکلات مالی مجبور به سفرهای کوئاه یک یا دو روزه  یا حتی لغو سفر می شوند.

موضوعاتی مانند ماندگاری زائر و افت تعداد حضور مسافر که در سالیان گذشته همواره محل بحث بوده و مسئولان برای افزایش حضور زائران امام هشتم، رغبت برای ماندگاری بیشتر و سهولت سفر آن ها باید همه همت خود را به کار گیرند. این در حالی است که مرور مبالغ اقامتی و هزینه ها نشان می دهد بسیاری از خانواده ها برای حضور در مشهد، مجبور به استفاده از اقامتگاه های ارزان و گاه کم کیفیت می شوند و توان تامین هزینه های گردش در مکان های تفریحی مانند شهربازی، پارک های آبی و... را ندارند. موضوعی که برای بسیاری از مجاوران و همشهریان هم صدق می کند و در تعطیلات نوروزی عده زیادی که امکان سفر ندارند از استفاده مکان های تفریحی مانند استخرها و مجموعه های آبی، شهربازی و... هم منصرف می شوند.

۷۰۰ هزارتومان ناقابل؛ هزینه حضور یک خانواده ۴ نفره در پارک های آبی!

اگر اهل گشت و گذار در پارک های آبی و شهربازی ها و.. باشید حتما از هزینه های بالای ورود به مکان های تفریحی اطلاع دارید. نکته عجیب ماجراهم جایی است که بسیاری از این مجموعه های تفریحی چندروز قبل از عید نوروز از حضور جمعیت انبوه زائران و سفرهای نوروز برای درآمدزایی بیشتر استفاده می کنند و هزینه های ورودی را افزایش می دهند. در ادامه به بررسی هزینه استفاده از پارک های آبی معروف سطح شهر می پردازیم.

موج های آبی/ ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزارتومان برای هر نفر

سرزمین موج های آبی مشهد یکی از قدیمی ترین پارک های آبی است که مورد استقبال زائران و مسافران نوروزی است. بررسی ها نشان می دهد اکنون بلیت های موج های آبی در سایت این مجموعه به مبلغ ۱۶۰ هزارتومان به فروش می رسد.این در حالی است که خرید بلیط از سایت با تخفیف ارائه می شود و مبلغ واقعی بلیت ها ۱۸۰ هزارتومان است! یعنی یک خانواده ۴ نفره برای حضور در این مجموعه تفریحی باید مبلغی بین ۶۴۰ تا ۷۲۰ هزارتومان بپردازد.

موج های خروشان/ ۱۵۵ تا ۱۸۰ هزارتومان برای هر نفر

موج های خروشان یکی دیگر از مجموعه های آبی و بزرگ مشهد است. بررسی ما نشان می دهد بلیت های این مجموعه تفریحی در سایت های خرید و فروش بلیت به مبلغ 15۵ تا ۱۸۰ هزارتومان به فروش می رسد. این در حالی است که استفاده از برخی سرسره های این مجموعه به پرداخت هزینه بیشتری نیاز دارد. با این حساب یک خانواده ۴ نفره برای حضور در این مجموعه آبی باید حداقل بین ۶۲۰ تا ۷۲۰ هزارتومان بپردازد.

پارک ساحلی آفتاب/ ۱۱۸ تا ۱۴۰ هزارتومان برای هر نفر

پارک ساحلی آفتاب نیز به خاطر نزدیکی به بازارهای مجموعه سپاد مورد توجه زائران است. بلیت های این مجموعه اکنون برای هرنفر بین ۱۱۸ تا ۱۴۰ هزارتومان فروخته می شود. یعنی یک خانواده ۴ نفره مبلغی بین ۴۷۲ تا ۵۶۰ هزارتومان باید برای حضور در این پارک آبی بپردازد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول