اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

دره خرم‌آباد در انتظار ثبت جهانی شدن/ کتاب «مفرغ لرستان» رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: پرونده اولیه ثبت جهانی ۲ اثر تاریخی شامل دره خرم‌آباد با محوریت قلعه فلک‌الافلاک و دیگر آثار تاریخی این شهرستان تکمیل و برای بررسی ارسال شده است.

دره خرم‌آباد در انتظار ثبت جهانی شدن/ کتاب «مفرغ لرستان» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با بهار قرآن، اظهار کرد: برای آزادسازی حریم قلعه «فلک‌الافلاک» طی ماه‌های اخیر، ۴ جلسه با وزیر و معاون وزیر و استاندار لرستان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه  اعتبار لازم برای ساخت پادگان به سپاه استان پرداخت شده بود،  اما با بالا رفتن تورم و افزایش قیمت‌ها، سپاه خواستار دریافت اعتبار از محل دیگر برای ساخت پادگان جدید است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه میانه سال جاری عملیات تخلیه و آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک انجام خواهد شد، افزود: توانستیم در ۲۷ اسفند سال گذشته پرونده اولیه ثبت جهانی ۲ اثر تاریخی شامل دره خرم‌آباد با محوریت قلعه فلک‌الافلاک و دیگر آثار تاریخی این شهرستان را تکمیل و برای بررسی ارسال کنیم.

حسن‌پور در خصوص آخرین وضعیت پادگان ۰۷ خرم‌آباد، بیان داشت: تمام تلاش بر این است که بناهای تاریخی این مجموعه آسیب نبیند و اثر برای مردم باقی بماند، ضمن اینکه حق و حقوق ارتش سر جای خود بوده و میراث در این زمینه دخالتی نخواهد داشت.

وی با رد هرگونه ساخت‌وساز و آپارتمان سازی در پادگان ۰۷ خرم‌آباد، افزود: هرگونه انجام عملیات ساخت و ساز در مجموعه باید بر اساس ضوابط میراث فرهنگی صورت پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن «لرستان سفر»، گفت: این برنامه در راستای تحقق منویات رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان و دستور ریاست جمهوری در خصوص بهره‌وری راه‌اندازی شده و در اختیار گردشگران قرار گرفت.

حسن پور با بیان اینکه لرستان سفر قابل ویرایش بوده و اطلاعات بروز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، گفت: بر اساس آخرین آمار تا کنون ۵ هزار نفر اقدام به نصب اپلیکیشن لرستان سفر کردند.

وی با اشاره به اجرای گردشگری کودک محور در محوطه بناهای تاریخی و جاذبه‌های استان، انجام اقدامات فرهنگی از جمله توزیع گلونی را از دیگر برنامه‌های نوروزی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از رونمایی کتاب «مفرغ لرستان» در آینده نزدیک خبر و ادامه داد: این کتاب درباره آخرین کاوش‌های باستان شناسی لرستان است که در کشور بلژیک یک ماه دیگر چاپ و در لرستان رونمایی خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول