اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک بشردوستانه عربستان سعودی به آسیب‌دیدگان زلزله تاجیکستان

سفارت عربستان سعودی در دوشنبه به مردم آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان «مسچاه کوهی» واقع در استان سغد تاجیکستان محموله کمک‌های بشردوستانه‌ شامل بخاری، پتو و زغال سنگ ارائه کرد.

کمک بشردوستانه عربستان سعودی به آسیب‌دیدگان زلزله تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سفارت عربستان سعودی در دوشنبه به مردم آسیب‌دیده از زلزله در شهرستان «مسچاه کوهی» کمک بشردوستانه‌ای شامل 3 کامیون حامل بخاری، پتو و زغال سنگ ارائه کرد.

«عبدالرحمان الرشیدان»، سفیر عربستان سعودی ضمن سفر به این منطقه و حضور در مراسم اهدای کمک‌های بشردوستانه به مردم آسیب‌دیده، روابط کشورش و تاجیکستان را حسنه خواند و گفت ما تصمیم گرفتیم در برابر همکاری سودمند دو کشور دوست در چارچوب «برنامه ارائه کمک‌های فوری به آسیب دیدگان در جمهوری تاجیکستان» کمک خود را به آسیب‌دیدگان زلزله اخیر در مسچاه کوهی رسانیم.

مسئولین و مقامات مربوطه شهرستان مذکور به نوبه خود به سفیر سعودی در تاجیکستان به خاطر ارائه کمک در چنین لحظه مشکل به آسیب‌دیدگان زلزله ویرانگر در این منطقه، اظهار تشکر کردند.

ساکنان آسیب‌دیده نیز ضمن تقدیر از کمک‌های مادی عربستان سعودی برای گسترش بیشتر روابط و همکاری‌های سودمند بین دو کشور دوست و سلامت سران تاجیکستان و سعودی دعای نیک کردند.

گفتنی است روز گذشته مرکز امداد و اقدامات بشردوستانه شاه سلمان عربستان سعودی همچنین به خانواده‌های نیازمند تاجیکستان در روزهای ماه شریف رمضان مواد غذایی اهدا کرد.

سفیر سعودی در جریان تقدیم کمک‌های غذایی گفت: این اقدام در چارچوب همکاری بشردوستانه جمعیت هلال احمر تاجیکستان و مرکز امداد و اقدامات بشردوستانه شاه سلمان صورت گرفته و ارائه کمک غذایی به 2 هزار و 760 خانواده نیازمند در شهر و نواحی تاجیکستان را پیش‌بینی می‌کند.

مرکز امداد شاه سلمان در چارچوب این برنامه به خانواده‌های نیازمند در شهر «دوشنبه»، نواحی «واسع»، «جلال‌الدین بلخی» و «ورزاب» کمک غذایی می‌کند.

بنابر سخنان سفیر عربستان سعودی در دوشنبه تمام موادی که به نیازمندان ارائه می‌شوند از بازار داخلی تاجیکستان خریداری شده‌اند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول