اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار معاون نخست‌وزیر روسیه با رئیس جمهور قرقیزستان؛ مدارس روسی محور رایزنی

رئیس جمهور قرقیزستان با معاون نخست وزیر روسیه در «بیشکک» دیدار و در مورد ساخت مدارس زبان روسی در این کشور گفت‌وگو کردند.

دیدار معاون نخست‌وزیر روسیه با رئیس جمهور قرقیزستان؛ مدارس روسی محور رایزنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک،«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «الکسی اورچوک» معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه دیدار کرد.

این دیدار در چارچوب بیست و چهارمین نشست عادی کمیسیون بین دولتی قرقیزستان و روسیه در زمینه همکاری‌های تجاری-اقتصادی، علمی- فنی و بشردوستانه در بیشکک برگزار شد.

رئیس جمهور قرقیزستان خاطرنشان کرد: برادری مردم دو کشور، اشتراک تاریخی و فرهنگی آنها از عوامل کلیدی در توسعه روابط دوجانبه بیشکک و مسکو است.

وی با ابراز قدردانی از حمایت‌ها در ارتقای همکاری‌های قرقیزستان و روسیه به اهمیت توافق نامه‌ای که برای ساخت 9 مدرسه متوسطه زبان روسی به عنوان زبان آموزشی در قرقیزستان امضا شد، اشاره کرد.

جباراف در مورد وضعیت زبان روسی در قرقیزستان خاطرنشان کرد که به شدت با هرگونه تلاش برای دستکاری سیاسی در این زمینه مخالف است، زبان روسی به عنوان زبان رسمی در قانون اساسی این کشور ثبت شده است.

رئیس جمهور قرقیزستان ابراز اطمینان کرد که نتایج نشست بعدی کمیسیون بین دولتی به تعمیق همکاری‌های دوجانبه کمک خواهد کرد.

معاون نخست وزیر روسیه به نوبه خود خاطرنشان کرد که دو کشور با مشارکت و اعتماد با یکدیگر متحد شده‌اند، سفر رسمی مورد انتظار «سادیر جباراف» به روسیه باعث نزدیک شدن دو کشور خواهد شد.

وی در مورد پروژه ساخت مدارسی که قرار است در قرقیزستان بر اساس توافق‌نامه صورت گیرد، گفت: فارغ التحصیلان موسسات آموزشی جدید گواهینامه‌های دو کشور را دریافت خواهند کرد.

معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه با خرسندی دستور کار نشست کمیسیون بین دولتی را یادآور شد که هنوز اقدامات زیادی در مورد بسیاری از موضوعات باید انجام شود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول