اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خسارت 19 میلیاردی ماینرها به شبکه برق گرمسار/ 2 عامل استخراج رمز ارز دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: دو عامل استخراج رمز ارز که سبب خسارت 19 میلیارد ریالی به شبکه توزیع برق شده بودند، در گرمسار دستگیر شدند.

خسارت 19 میلیاردی ماینرها به شبکه برق گرمسار/ 2 عامل استخراج رمز ارز دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ سیدعلی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان با دریافت اخبار و اطلاعاتی در مورد نگهداری و استخراج رمز ارز دیجیتال و اخلال در توزیع برق شهرستان گرمسار و با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی از فعالیت مجرمانه افرادی در این خصوص مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان سمنان با هماهنگی مرجع قضایی و همکاری اداره برق شهرستان گرمسار به محل‌های نگهداری دستگاه‌های ماینر غیرمجاز اعزام شدند و در بازرسی از یک کارخانه و یک منزل مسکونی، 56 دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه مالکان کارخانه و منزل مسکونی هیچ‌گونه مدارک قانونی و معتبری در خصوص دستگاه‌ها و فعالیت‌ها خود در زمینه استخراج ارز دیجیتال ارائه نکردند، تصریح کرد: بنا بر اعلام اداره برق شهرستان گرمسار، فعالیت این دستگاه‌های ماینر غیرمجاز باعث خسارت 19 میلیارد ریالی به شبکه توزیع برق شده است.

میراحمدی گفت: در این عملیات، دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: برخورد با قاچاق کالا و مخلان اقتصادی کشور از اولویت‌های پلیس استان سمنان است و از شهروندان می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیرمجاز در زمینه قاچاق کالا و استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال، بلافاصله مراتب را از طریق شماره تماس 110 به پلیس اطلاع دهند.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول