اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شهرداری سنندج میزبان اولین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج گفت: نخستین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر در سنندج برگزار می‌شود.

شهرداری سنندج میزبان اولین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم

سه رکوت نجفی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف بهره‌برداری بیشتر از فیوضات این ماه غفران و بهار قرآن و ترویج بیشتر فرهنگ انس با قرآن به ویژه در میان خردسالان، نوجوانان و جوانان، شهرداری و شورای شهر سنندج نخستین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم را در رشته‌های قرائت و تحقیق برگزار می‌کند.

به گفته وی، معرفی الگوهای جوان قرآنی، فراهم نمودن زمینه هدایت و معرفی این استعدادها، فراهم نمودن امکان مشارکت و تبادل تجربیات و آشنایی بیشتر قاریان استان‌ها از دیگر اهداف برگزاری این دوره مسابقات است.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج با بیان اینکه این دوره مسابقات ویژه خواهران و برادران است و در رده سنی 15 سال و 15 تا 25 سال 22 فروردین ماه امسال برابر با بیستم رمضان برگزار می‌شود، عنوان کرد: تمام علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان، کرمانشاه، لرستان و همدان با میزبانی سنندج برگزار می‌شود.

نجفی اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی باید تلاوت‌های خود را در قالب فایل از طریق پیام رسان ایتا به شماره 09189820460 و یا آدرس الکترونیکی معاونت فرهنگی شهرداری    سنندج به نشانیfarhanisanandaj@gmail.comبه دبیرخانه مسابقات ارسال کنند.

وی افزود: ویدیوهای ارسالی باید بدون هرگونه تدوین، افکت، اکو و سا هر گونه دستکاری صوتی دیگر و در کیفیت اصلی صدا شرکت کننده ضبط شود، تصویر شرکت‌کننده حین تلاوت باید کاملا مشخص باشد و حداکثر طول زمان تلاوت برای قرائت‌ها تقلیدی ویژه رده سنی زیر 15 سال 4 دقیقه باشد تلاوت‌های بیشتر از سقف تعیین شده کسر امتیاز خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای رده سنی بالای 15 الی 25 سال قرائت به صورت آزاد از میان قرعه‌های اعلام شده زیر به دلخواه یک قرعه توسط خود شرکت کننده انتخاب، اجرا و ارسال می‌شود و در مرحله مقدماتی و فینال انجام خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج به عناوین قرعه های اعلامی برای شرکت کنندگان در رده سنی بالای 15 تا 25 سال هم گریزی زد و گفت: قرعه شماره یک آیه 160 تا 162 سوره اعراف صفحه 171، قرعه شماره 2 آیه 22 سوره مبارکه انفال صفحه 179 تا آیه 27 همین سوره، قرعه شماره سه آیه 6 تا 11 سوره رعد صفحه 250، قرعه شماره چهار آیه 15 تا 20 سوره نمل صفحه 378 و قرعه شماره پنج آیه 76 تا 79 سوره قصص صفحات 394 و 395 است.

وی بازه زمانی و مهلت نهایی دریافت تلاوت‌های ارسالی و شرکت در مسابقه را بیستم رمضان المبارک برابر با بیست و دوم فروردین ماه امسال عنوان کرد و افزود: داوری و سنجش این مسابقات در دو بخش مقدماتی و فینال توسط داوران توانمند قرآنی انجام می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج تصریح کرد: مرحله مقدمات هر یک از آیتم‌های تلاوت اعم از تجوید، لحن، صوت و وقف ابتدا توسط 2 داور بصورت مجزا داوری می‌شود و در پایان نمره نهایی شرکت کننده میانگین نمرات کسب شده توسط داوران خواهد بود.

نجفی خاطرنشان کرد: پس از بررسی و اتمام مرحله مقدماتی در هر رده سنی از میان خواهران و برادران بصورت جداگانه 10 نفر در مجموع 4 نفر به شرط کسب حد نصاب لازم یعنی حداقل 75 درصد کل امتیاز به مرحله فینال مسابقات راه خواهند یافت.

وی افزود: مرحله فینال بصورت حضوری و با اجرای زنده راه یافتگان به مرحله نهایی انجام خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی،اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج با بیان اینکه در هر دو مرحله معیار داوری براساس آئین‌نامه داوری مسابقات اوقاف و امور خیریه خواهد بود، گفت: دبیرخانه مسابقات در نظر دارد علاوه بر معرفی نفرات برتی پایانی، اقدام به معرفی و تجلیل چند نفر پدیده و چهره مساقات در راستای الگوسازی در جامعه کند.

وی اضافه کرد: در پایان مسابقات از برگزیدگان در مراسمی فاخر به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با اهدای جوایز نفیس و ارزنده، لوح تقدیر و تندیس مسابقات تجلیل و تکریم بعمل می‌آید.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول