اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

معرفی 132 مرکز فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی خراسان‌شمالی به مراجع قضایی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی  دامپزشکی خراسان‌شمالی گفت: در سال 1401 تعداد 132 مرکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی غیر بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده است.

معرفی 132 مرکز فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی خراسان‌شمالی به مراجع قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز ابراهیم تقوائی مقدم، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: در سال ۱۴۰۱ از تعداد یک هزار و ۱۲ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان  تعداد ۵۰ هزار و ۹۸۶ مورد بازدید توسط بازرسان بهداشتی انجام شد و از ۹۲۰ مورد موارد غیر بهداشتی، بیش از یک هزار و ۸۵۳ مورد نمونه‌برداری و مورد آزمایش قرار گرفت.

وی گفت: بیش از ۷۸۶ تُن فرآورده غیر بهداشتی ضبط و بیش از ۲۳ تُن فرآورده غیر بهداشتی در سال ۱۴۰۱ معدوم  و یا به پودر ضایعات کشتارگاهی تبدیل شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان‌شمالی افزود: تعداد ۱۳۲ مرکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی غیر بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه در خصوص عملکرد اداره نظارت بر بهداشت عمومی در کشتارگاه‌های دام و طیور در سال گذشته گفت: تعداد هشت کشتارگاه دام و سه کشتارگاه طیور در سطح استان در حال فعالیت است و حدود ۲۲ نفر دامپزشک، کارشناس و کاردان، بر روند کشتار در این کشتارگاه‌ها نظارت دارند.

تقوائی مقدم ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۲۹ هزار و ۵۳ راس  دام سبک (گوسفند و بز)  و بیش از  ۹ هزار و ۶۱ راس دام سنگین (گاو و گوساله) در کشتارگاه‌های دام و بیش از ۱۵ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۸۷۳ قطعه انواع طیور در کشتارگاه‌های طیور تحت نظارت اداره کل دامپزشکی خراسان‌شمالی کشتار شد.

پیام پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول