اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

برنامه هفتم توسعه به زودی تقدیم مجلس می‌شود/ حسینی: ۱۲ مسئله اصلی کشور در تدوین برنامه مد نظر بوده است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه به زودی تقدیم مجلس می‌شود، گفت: ۱۲ مسئله اصلی کشور و راهکارهای برون رفت از آن‌ها در برنامه هفتم توسعه مطرح شده است.

برنامه هفتم توسعه به زودی تقدیم مجلس می‌شود/ حسینی: ۱۲ مسئله اصلی کشور در تدوین برنامه مد نظر بوده است

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس، در پاسخ به سوالی درباره برنامه هفتم توسعه و زمان نهایی‌شدن آن گفت: این برنامه در حال بررسی در دولت است و در این راستا، هم در روزهای پایانی سال گذشته هم روزهای ابتدایی سال جدید جلسات منظم برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات که با حضور کارگروه‌های دولت برگزار می‌شود، بخش‌های مختلف نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و این نظرات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسینی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در مراحل پایانی رسیدگی و بررسی در دولت قرار دارد، گفت: امیدواریم تا برنامه هفتم توسعه به زودی در دولت نهایی شده و هرچه زودتر تقدیم مجلس شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر تفاوت‌های برنامه هفتم توسعه با برنامه‌های قبلی تصریح کرد: سعی شده در تدوین برنامه هفتم توسعه سیاست های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری دقیقاً رعایت شود به ویژه به منویات ایشان از جمله اینکه فرمودند برنامه باید مسئله محور شود ‌نیز توجه شده است.

وی ادامه داد: بر همین مبنا، ۱۲ مسئله اصلی کشور و راهکارهای برون رفت از آن‌ها در برنامه هفتم توسعه مطرح شده است. همچنین، مسائل اولویت دار کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته است که توجه به این موارد در ۵ سال آینده می‌تواند در پیشرفت کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

حسینی، از استفاده از سند تحول دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه نیز خبرداد و عنوان کرد: دولت در آغاز کار سند تحول خود را ارائه کرد و از این سند در تدوین برنامه هفتم توسعه استفاده شده است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: دولت برای تدوین برنامه هفتم توسعه از دیدگاه‌های صاحب‌نظران نیز استفاده کرده که در مجموع برنامه مناسبی ارائه شده است و امیدواریم مراحل آن نیز در مجلس به خوبی طی شده و مورد اجرا قرار بگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول