اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حجت‌الاسلام رفیعی: تاخیر در ازدواج به بهانه فقر سوءظن به خداوند است

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: طبق روایت اگر کسی ازدواج را به خاطر نداشتن و فقر ترک کندسوء ظن به خداوند پیدا کرده، زیرا خداوند در قرآن می فرماید ازدواج نمایید و من شما را بی نیاز خواهم کرد و اگر جوانان اعتماد به این وعده الهی داشته باشند هیچ وقت تردید نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام رفیعی: تاخیر در ازدواج به بهانه فقر سوءظن به خداوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در هشتمین روز ماه مبارک رمضان در سلسله جلسات تفسیر سوره روم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: طبق روایت اگر کسی هر روز صبح دو آیه ۱۷ و ۱۸ سوره روم را قرائت نماید از شر و حوادث آن روز محفوظ می‌ماند و اگر شب هم این دو آیه را بخواند از شر حوادث شب در امان خواهد ماند.

وی افزود: شروع این دو آیه با کلمه سبحان الله و حمد خداوند است، چهار زمان مختلف برای تسبیح خداوند تعیین شده است و بعضی از مفسرین قائل به این هستند که این چهار وعده همان اوقات اقامه نماز است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: کسانی که نسبت به خداوند سوء ظن داشته باشند در حقیقت کفر ورزیده اند.

رفیعی تاکید کرد: طبق روایت اگر کسی ازدواج را به خاطر نداشتن و فقر ترک کند سوء ظن به خداوند پیدا کرده است چون خداوند در قرآن می فرماید ازدواج نمایید و من شما را بی نیاز خواهم کرد و اگر جوانان اعتماد به این وعده الهی داشته باشند هیچ وقت تردید نخواهند کرد.

وی اظهار داشت: آمار ازدواج درمیان خانواده‌های ثروتمند به شدت پایین و آمار طلاق نیز در بعضی از خانواده های مرفه به مراتب بیشتر از خانواده های فقیر است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: باید خانواده ها و خیرین به کمک جوانان بیایند تا ازدواج شکل بگیرد در غیر اینصورت با طیف وسیعی از مجردهای سن بالا مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: فرزندآوری و آمار سقط جنین نیز در کشور بسیار بالاست و عده ای به خاطر فقر اقدام به این کار می‌کنند در حالی که خداوند وعده رزق و روزی فرزند را داده است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: طبق آیات قرآن کریم بدگمانی به خداوند معادل کفر است چرا که خداوند صادق‌الوعد است و خلف وعده نمی‌کند.

رفیعی خاطر نشان کرد: تسبیح حقیقی یعنی با داشتن  باور به متن دعای جوشن کبیر، منزه دانستن خداوند از تمام عیوب و اعتقاد داشتن به وعده‌های الهی.

پایان پیام/78035

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول