اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

خاطره‌بازی با نوستالژی دهه شصت در «زمانی برای طنازی»

مستند «زمانی برای طنازی» که روایتی از زندگی علیرضا جاوید نیا بازیگر و گویندهٔ رادیو و تلویزیون است، قرار است از تلویزیون روی آنتن برود.

خاطره‌بازی با نوستالژی دهه شصت در «زمانی برای طنازی»

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند «زمانی برای طنازی» ساخته ابوالفضل توکلی و تولید جدید شبکه مستند است و قرار است جمعه (۱۱ فروردین ماه) ساعت ۱۵ از تلویزیون پخش شود.

توکلی درباره جزئیات این مستند توضیح داد: این مستند تابستان ۱۴۰۱ در ۵۲ دقیقه تولید شده و به فصل‌های مختلفی از زندگی این هنرمند پرداخته است.

او گفت: «زمانی برای طنازی» در رادیو ارگ، ساختمان شهدای رادیو و در محل تولد ایشان محله ری تصویربرداری شده است و هنرمندانی مثل فاطمه نیرومند از مجریان با سابقه رادیو، شوکت حجت صداپیشه پیشکسوت، نسرین زارع و خانم شیرین سپه راد ما را همراهی کردند.

این کارگردان درباره نام‌گذاری این مستند گفت: جاویدنیا کارهای مختلفی در کارنامه‌اش دارد اما اوج فعالیت و شهرتش از اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد است که در شرایط بد اجتماعی که مردم نیاز بیشتری به شادی داشتند، با هم‌نسلان‌شان تلاش می‌کردندد خنده بر لب آدم‌ها بیاورند. ایشان بسیار مردمدار و معتمد هستند و در بخشی از فیلم می‌بینید که مردم در محله قدیم ایشان موضوعاتشان را با این هنرمند در میان می‌گذارند تا با مسئولین مطرح کند و این از اعتماد اهالی به ایشان نشان دارد.

توکلی گفت: جاویدنیا دوستی صمیمانه‌ای با مرحوم منوچهر نوذری و در بسیاری برنامه‌های مثل «صبح جمعه با شما» و «راه شب» همکاری کرده است. یکی از ویژگی‌های شاخص این هنرمند تیپ‌سازی‌هایش در همین برنامه‌ها والبته برنامه‌های تصویری مثل «جدی نگیرید» است، تیپ‌هایی که از جامعه برداشته و به خوبی به خود مردم انتقال داده است.  

تهیه کننده و کارگردان این مستند ابوالفضل توکلی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربردار: محمد ورزنده، صدابردار: مهرداد مقدسی، تدوین و صداگذاری: ابوالفضل توکلی و مدیر تولید: امیرمهدی صادقی اشاره کرد.

این مستند در اولین پخش تلویزیونی‌اش (۱۱ فروردین ماه) ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و تکرار آن  ساعت ۲۴ خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول