اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وضعیت آب‌وهوای گیلان در تعطیلات پایانی نوروز/ کدام مناطق شمال برفی می‌شود؟

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان گیلان در روزهای آینده گفت: طبق پیش‌بینی‌های نقشه‌های هواشناسی، آب‌وهوای گیلان از بامداد جمعه تا عصر شنبه، ناپایدار و بارانی پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آب‌وهوای گیلان در تعطیلات پایانی نوروز/ کدام مناطق شمال برفی می‌شود؟

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی، از بامداد جمعه تا عصر شنبه شرایط برای افزایش ابر، بارندگی، رگبار، رعدوبرق، وزش باد و تگرگ فراهم می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌ها، شدید پیش‌بینی می‌شود، افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها در این ۲ روز به طور محسوس کاهش پیدا می‌کند و بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در مناطق جلگه‌ای و ساحلی، پدیده مه و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود، گفت: مردم و مسافران هنگام ترددهای جاده‌ای در محورهای کوهستانی و ارتفاعات، احتیاط لازم را به عمل آورند و در این ایام از کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو نیز اجتناب شود. 

دادرس با اشاره به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری در گیلان بیان کرد: مسؤولان مربوطه تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند آب‌گرفتگی، آسیب به سازه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها، سیلاب، بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین، کولاک برف، تگرگ، وقوع بهمن و صاعقه به‌عمل‌آورند. 

وی با بیان اینکه کشاورزان نیز باید تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارت احتمالی انجام دهند، گفت: باغداران، کشاورزان و گلخانه‌داران باید اقدام حفاظتی را انجام داده و هنگام وقوع رعدوبرق از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات خودداری کنند. 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا در این مدت مواج و برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست، افزود: با توجه به شرایط خاص فصل بهار، احتمال بالاآمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این ایام دور از انتظار نیست، بنابراین مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در ارتفاعات و رودخانه‌ها خودداری کنند. 

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان نیز اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول