اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاریس: از گفت‌وگو میان ایران و عربستان حمایت می‌کنیم

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور از گفت‌وگو میان عربستان سعودی و ایران حمایت می‌کند.

پاریس: از گفت‌وگو میان ایران و عربستان حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که پاریس تمامی تلاش‌ها که به کاهش تنش در منطقه کمک می‌کند را تایید می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه به العربیه گفت: «از گفت‌وگو میان عربستان سعودی و ایران حمایت می‌کنیم».

روز  ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ یی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

بر اساس این بیانیه، ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک به توافق رسیده و قرار شد که طی دو ماه سفارتخانه‌های این دو کشور بازگشایی شوند.

 چند روز گذشته هم خبرگزاری رسمی دولت عربستان، اعلام کرده بود «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «فیصل بن فرحان»، همتای سعودی‌اش توافق کرده‌اند تا در ماه مبارک رمضان با هم دیدار کنند. 

طبق گزارش این رسانه، وزرای خارجه دو کشور توافق کردند در اولین فرصت با یکدیگر دیدار نمایند و مقدمات بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها را فراهم سازند. طبق توافق دو کشور، قرار است عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران ظرف دو ماه سفارتخانه‌های خود را در دو کشور بازگشایی کنند.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول