اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| شگفتانه شیرازی‌ها برای بانوان چه بود؟!/ آزادی از زندان به سبک بجنوردی ها

دلتان می‌خواهد در این روزهای آخر تعطیلات همسفر ما شوید و با هم سری به شهرهای ایران عزیزمان بزنیم؟! پس خانم‌ها و آقایان کمربندهای ایمنی‌تان را محکم ببندید تا همدلی هم‌وطنان مان را از قاب خبر خوب به نظاره بنشینیم. مبداء ایران و مقصد، حال خوب دل‌مان است.

خبر خوب| شگفتانه شیرازی‌ها برای بانوان چه بود؟!/ آزادی از زندان به سبک بجنوردی ها

گروه خبر خوب: نمی‌دانیم تعطیلات را در سفر گذراندید یا در خانه مشغول عید و دید و بازدیدهایش بودید. دلتان می‌خواهد در این روزهای آخر تعطیلات هم‌سفر ما شوید و با هم سری به شهرهای ایران عزیزمان بزنیم؟! پس خانم‌ها وآقایان کمربندهای ایمنی‌تان را محکم ببندید تا همدلی هم‌وطنان مان را از قاب خبرخوب به نظاره بنشینیم. مبدا، ایران و مقصد، حال خوب دل‌مان است  و تا ارتفاع خوبی‌ها از سطح دریا پرواز خواهیم کرد! لطفا امیدتان را به حالت اولیه برگردانید، اخبار منفی را ببندید و تا پایان این گزارش، صندلی های خود را ترک نفرمایید. استفاده از تلفن همراه در این پرواز بلامانع است هر کجا تصویر قشنگی از ایران و هم‌وطنان‌مان دیدید قاب بگیرید و برای عزیزانتان بفرستید. از طرف تیم خبرخوب پرواز خوبی را برای شما آرزومندیم! نوش‌جانتان قشنگی‌های ایران. 

سورپرایز شیرازی‌ها برای بانوان محجبه! 

خانم‌ها! آقایان! هم‌اکنون بر فراز آسمان شیراز پرواز می‌کنیم و صدالبته خوشا شیراز و وصف بی‌مثالش. شیراز یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در کشور است و امسال عنوان نخست تعداد مسافران را نیز به خود اختصاص داده است. شاهچراغ، باغ دلگشا، حافظیه، آرامگاه سعدی، حمام و بازار وکیل، باغ ارم، امارت شاپوری و ... از جمله زیبایی‌های شیراز هستند که هر ساله گردشگران زیادی را راهی این شهر می‌کنند. حالا باید خدمت‌تان عرض کنیم که امسال به همه این زیبایی‌ها زینت ترویج حجاب هم اضافه شده است. غرفه‌های حجاب در مکان های تاریخی-فرهنگی به منظور ترویج این فرهنگ دایر هستند و به بانوان شال و روسری هدیه می‌دهند. قشنگ‌تر آنکه برای تکریم بانوان محجبه ورود افراد باحجاب اسلامی به مکان های تاریخی فرهنگی شیراز رایگان بوده است.
کارمان در شیراز و دیار خواجه‌حافظ تمام شده اما حالا که تا اینجا آمده‌ایم چشم‌تان را ببندید تا دلتان را تا حرم حضرت شاهچراغ به پرواز دربیاوریم. حیف است سلامی به آقای مهربانی‌ها ندهیم و از دستان پر برکت‌شان عیدی نگیریم!«‌أَلسَّلٰامُ عَلَیکَ یَا اَحمَدُ بنُ مُوسَی الکاظِم»‌

بجنورد و طعم خوش آزادی!

مسافران گرامی هم‌اکنون دور ایران‌مان می‌گردیم و تا لحظات دیگر در توقفگاه بعدی، یعنی خراسان شمالی فرود خواهیم آمد تا بشنویم از حکایت 192 زندانی جرائم غیر عمد که  به لطف و مهربانی مردم، سال نو را کنار خانواده‌شان و زیر سقف‌خانه‌شان تحویل کردند نه در زندان! پیش از آمدن سال جدید،  ۱۹۲ زندانی مرتکب جرائم غیرعمدی و یا دارای محکومیت های مالی خراسان شمالی که شامل ۱۸۶ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند آزاد شدند. این زندانی‌ها از طریق جلب رضایت، حمایت های مالی افراد خیر و نیکوکار، اعطاء تسهیلات، مساعدت های ستاد دیه استان و ...به آغوش گرم و صمیمی خانواده های خود بازگشتند.
همانطور که چشم‌تان به قشنگی‌های خراسان شمالی است و دلتان غرق مهربانی مردمش گوش بسپارید تا حدیثی از حضرت زهرا سلام الله علیها به  نقل از پدربزرگوارشان برایتان روایت کنیم.«من اعتق رقبة مؤمنة، کان له بکلّ عضو منها فکاک عضو منه من النّار» هر کس بندۀ مؤمنى را آزاد کند، در مقابل هر عضوى از اعضاى او، برایش آزادى عضوى از آتش به بار خواهد آمد. شاید بد نباشد همین‌جا با خود حساب و کتاب کنیم و ببینیم می‌توانیم هم خانواده‌ای را دور هم جمع کنیم و دل مومنی را شاد، هم مشمول این حدیث ام‌ابیها شویم؟!

ارومیه جان گرفت! 

بله  این آبیِ دلنشین که زیرپایتان که می‌بینید، آبی دریاچه ارومیه است. رسیده‌ایم به یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شور جهان و شما از فراز آسمان همدلی ایران از قاب خبرخوب به نظاره نشسته‌اید. خوش‌خبری شهر ارومیه  برخلاف آب دریاچه‌اش شیرینِ شیرین است. شیرین، کوتاه و گوارا. این نوید را خدمت‌تان بدهیم که پس از گذشت سال‌ها از کاهش آب و پایین آمدن سطح آن در دریاچه ارومیه، سرانجام با افزایش تراز آب، ایام نوروز ۱۴۰۲، قایق سواری در این دریاچه احیا شد. گردشگران امسال علاوه بر استفاده از خواص درمانی این دریاچه، زیبایی های منحصر به فرد آن را از نزدیک به نظاره نشستند. به امید احیای کامل این دریاچه ارزشمند کشورمان! 

تعطیلات به سبک گروه‌های جهادی! 

خانم‌ها! آقایان! هم‌اکنون بر فراز آسمان هرمزگان پرواز می‌کنیم. زیبایی‌های جزیره هنگام و دره ستارگان را به تماشا بنشینید. اما مقصد ما  بشاگرد یکی از مناطق محروم هرمزگان است و  خبرخوش‌مان برای شما گروه‌های جهادی هستند که تعطیلات نوروزی‌شان را صرف آبادانی کشور می‌کنند. جهادگران کشورمان ایام نوروز را به مناطق محرومی مثل بشاگرد سفر کردند تا تعطیلات را در کنار خانواده ایران بگذرانند. تعدادی از گروه‌های جهادی مثل گروه جهادی شهید حججی و گروه جهادی شهید قربانخانی این روزها سخت مشغولند تا روزنه هایی از امید را در دل مردم این شهرستان برای دوری از محرومیت روشن کنند. تبدیل بشاگرد به قطب اقتصادی و گردشگری، مرمت چند مدرسه، کشف استعدادهای علمی و پرورش آنها، برگزاری کلاس‌های کنکور، آموزش فرهنگ ازدواج آسان و  انجام بعضی از کارهای زیرساختی وعمرانی بخشی از فعالیت 10 روزه گروه های جهادی در بشاگرد است. 

نعمت‌هایی که نمی‌بینیم!

امیدواریم پرواز بر فراز همدلی مردم ایران  اوقات خوشی را برای شما فراهم کرده باشد. بگذارید سفرمان را با جمله‌ای از مولا و سرومان اباعبدالله علیه السلام به انتها برسانیم. جمله ای که در آن می‌فرمایند:«  اِعلَموا اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتُحَوَّلَ اِلی غَیرِکُم؛بدانید که نیازمندی‌های مردم به شما از نعمت‌های الهی بر شماست پس، از این نعمت‌ها خسته نشوید که هر آینه به سوی دیگران سوق یابد» (مستدرک الوسائل، ج12، ص209) آرزومندیم مقصد بعدی ما خبرخوبی از شما و همدلی شما با مردم شهر و دیارتان باشد و نام شما در زمره قدردانان نعمت‌های الهی ثبت شود!
خانم ها و آقایان تا دقایقی دیگر در صفحه خبر خوب  فرود می‌آییم ، دمای هوا به گرمی دلتان است  و ساعت به وقت محلی روی نبض زندگی جریان دارد. از طرف خبرنگار این خبر و سایر کارکنان این پرواز از اینکه صفحه خبرخوب را انتخاب کردید، سپاسگزاریم  و امیدواریم که از پروازتان لذت برده باشید.چنانچه در صورت رضایت قصد سفر مجدد با پرواز خبر خوب را دارید هر روز حوالی ساعت7 و نیم  صبح اینجا منتظرتان هستیم. به امید دیدار در پروازهای آینده خبرخوب.متشکرم!

*خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول