اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رفع تصرف ۱۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۱۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در این استان در سال گذشته خبر داد.

رفع تصرف ۱۴۰۰ هکتار از اراضی ملی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان امروز در مورد میزان رفع تصرفات و قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی در سال 1401، گفت: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر مقابله قاطع و بدون اغماض با متصرفان اراضی ملی و دولتی، در سال گذشته بیش از 1400 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان به ارزش بالغ بر 66 هزار میلیارد ریال آزاد شده است.

وی در ادامه‌ افزود: همچنین بیش از 22 هکتار از سواحل و حریم 60 متری دریا به ارزش بیش از 3 هزار میلیارد ریال در این بازه زمانی رفع تصرف شده‌است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: رفع تصرفات از حریم و بستر رودخانه های استان نیز در سال 1401 بیش از 30 هزار متر مربع است که ارزش تقریبی آن بیش از 192 میلیارد ریال است.

قهرمانی همچنین آزادسازی اراضی ملی و رفع تصرف از منابع طبیعی را از جمله مهمترین اولویت‌های دادگستری استان هرمزگان در سال پیش رو و در راستای اجرای بند دوم اصل 156 قانون اساسی و ناظر بر احیای حقوق عامه عنوان کرد و یادآور شد: از همین ابتدای سال همه دستگاه‌های متولی باید ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با تمام توان در جهت پاسداری و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند و مجموعه دادگستری نیز در این امر خطیر به آنها کمک خواهد کرد.

وی همچنین با هشدار به متصرفان غیرمجاز، خاطرنشان کرد: مقابله با تصرفات غیرقانونی در سال 1402 نیز به صورت بی امان و بدون هیچگونه مماشات ادامه خواهد یافت و هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی، برخورد قاطع دستگاه قضایی را به همراه داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول