اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران رایزنی کردند

وزیران خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گوی تلفنی ضمن تبادل نظر درباره روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای، علیه ایران رایزنی کردند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران رایزنی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که بحران در فلسطین اشغالی بر سر تغییر ساختار قضایی رژیم صهیونیستی همچنان خبرساز است، وزیر خارجه آمریکا با همتای خود در تل‌آویو تماس گرفت و دو طرف علیه ایران رایزنی کردند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با انتشار یک پیام توئیتری خبر داد که با «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت‌و‌گو تلفنی برقرار کرد.

وزیر خارجه دولت جو بایدن توضیحی اجمالی از محورهای رایزنی با همتای رژیم صهیونیستی خود ارائه داد  و از گفت‌و‌گوی انها علیه ایران خبر داد.

آنتونی بلینکن در توئیت خود نوشت: «ما در مورد اهمیت روابط دوجانبه، تلاش‌ها برای پیشبرد عادی‌سازی (سازش با کشورهای عربی) و تعهدمان به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی گفتو‌گو کردیم. ایالات متحده همچنان به راه حل دو دولتی متعهد است».

وزیر خارجه آمریکا در شرایطی درباره جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی حرف زده که جمهوری اسلامی ایران به کرات بر ماهیت صلح امیز برنامه هسته‌ای خود تاکید داشته و با استفاده نظامی از برنامه هسته‌ای مخالفت کرده است.

بلینکن و کوهن در حالی علیه برنامه هسته‌ای ایران موضع گرفتند که آمریکا تنها کشور استفاده کننده از بمب اتمی در جهان است و رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا، اجازه بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات اتمی خود را نمی‌دهد.

وزارت خارجه آمریکا هم بیانیه‌ای درباره رایزنی تلفنی آنتونی بلینکن با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی منتشر کرد و در این باره توضیحاتی ارائه داد.

طبق این بیانیه، بلینکن در صحبت با الی کوهن بر «اهمیت» روابط دوجانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

بنا بر روایت وزارت خارجه آمریکا، آنها درباره «چالش‌های مشترک از جمله ایران و همچنین تلاش‌ها برای پیشبرد منافع متقابل از جمله ادغام منطقه‌ای بیشتر اسرائیل گفت‌وگو کردند».

بلینکن بر ادامه تعهد آمریکا به راهکار دو دولتی در قبال فلسطین تاکید و از تلاش‌های اخیر برای کاهش تنش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان از طریق نشست‌های عقبه و شرم الشیخ استقبال کرد.

وزیر خارجه آمریکا در صحبت با همتای رژیم صهیونیستی خود، «بر اهمیت خودداری از اقدامات یکجانبه که تنش‌ها را تشدید می‌کند، تاکید کرد».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول