اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پیگیری| استفاده از گردشگران برای جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت هرمز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از برگزاری پویش مردمی آشتی با طبیعت جزیره رنگین‌کمان (هرمز) در این جزیره خبر داد.

پیگیری| استفاده از گردشگران برای جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت هرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، با ورود چندین هزار نفره مسافر و گردشگر به جزیره هرمز در دو هفته اخیر تعطیلات نوروزی و بدلیل کمبود امکانات زیرساختی در این جزیره کوچک و نبود ظرفیت کافی برای میزبانی از این حجم بی سابقه گردشگر ورودی به این جزیره، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان در قالب پویشی به دنبال استفاده از ظرفیت گردشگران ورودی به جزیره برای حفظ طبیعت و جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت این جزیره است.

تصویری از جزیره هرمز 9 فروردین - ساز و کار دفع پسماند و مدیریت آن در جزیره هرمز پاسخگوی جمعیت فراوان گردشگر ورودی به آن نیست.

 

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در پاسخ به پیگیری خبرگزاری فارس درباره وضعیت نگران کننده رها کردن زباله در جزیره هرمز (اینجا ببینید) از برگزاری پویش مردمی آشتی با طبیعت جزیره رنگین‌کمان (هرمز) در این جزیره خبر داد.  
 
وی افزود: با مشارکت استانداری، محیط‌زیست، اقامتگاه ماجرا، کافه رونگ هرمز و این اداره‌کل، پویش مردمی آشتی با طبیعت جزیره رنگین‌کمان (هرمز) روز 13 فروردین هم‌زمان با روز طبیعت در جزیره هرمز برگزار می‌شود.  
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه این پویش باهدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی، محیطی و زیست طبیعت جزیره برگزار می‌شود، ادامه داد: فرهنگ‌سازی در امر عدم رهاسازی زباله و ‌پسماند سفر در جزیره از دیگر اهداف این پویش است.

به گزارش فارس، برخی اهالی هرمز می گویند که باید ساز و کاری برای ایجاد محدودیت روزانه سفر به این جزیره با هدف جلوگیری از تخریب طبیعت این جزیره و نیز ایجاد کنترل هایی با هدف جلوگیری از خروج خاک ارزشمند آن از سوی مسافران صورت گیرد چرا که در موارد متعدد مشاهده شده که مسافران با شکستن قندیل های نمکی کمیاب جزیره، آنان را به شهرهای خود می برند و به عنوان یادگاری نگه می دارند که به تدریج سبب نابودی طبیعت آن می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول