اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استاندار: 1402 برای کردستان، سال توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی است/مسئول خائن از دیدگاه استاندار کردستان کیست؟

استاندار کردستان گفت: امسال برای کردستان سال توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی است چرا که عزم تیم مدیریتی استان برای اقدامات بزرگ جزم است و قطعا اتفاقات خوبی را در سالجاری در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و غیره شاهد خواهیم بود

استاندار: 1402 برای کردستان، سال توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی است/مسئول خائن از دیدگاه استاندار کردستان کیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن که ماه مغفرت و رحمت است را باید به فال نیک گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بارش نزولات آسمانی بیانگر سال پر خیر و برکت برای بشریت به ویژه امت اسلامی و خصوصا مردم عزیز کردستان است.

استاندار کردستان عنوان کرد: امیدواریم امسال برای مردم کردستان از سال‌های پرموفقیت باشد و مشکلاتی که در سطح جامعه داریم با تلاش، کوشش، وحدت و انسجام بین مسئولین و مردم رفع شود.

زارعی‌کوشا افزود: روز 12 فروردین سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است روزی که به تدبیر امام راحل تبیین و با مشارکت ملت ایران حماسه‌ساز شد.

وی گفت: تدبیر حکیمانه امام راحل این بود که این انقلاب و نظام به انتخاب مستقیم مردم مستقر شود و در کمتر از 2 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی رفراندوم برگزار شد و قریب به اتفاق مردم بالاتر از 98 درصد از کل جمعیت به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادند.

اسلامیت و جمهوریت از ارکان اصلی نظام اسلامی ایران است

وی در ادامه با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی دو رکن مهم دارد که دکترین جدید را در جهان تعریف کرده است، اسلامیت و جمهوریت را رکن اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ذکر کرد.

استاندار کردستان افزود: رکن اسلامیت به این معنا که حکومت‌مداری و سیاست‌گذاری در این نظام برگرفته از محور اسلام، شریعت و محوریت قرآن است و جمهوریت بعنوان رکن دوم نظام مقدس اسلامی، به این معنی است که حکومت با پشتوانه مردم تشکیل شده و پیش می‌رود.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همین اساس بر پایه اسلام و محوریت قرآن و مشارکت و حضور تاثیرگذار مردم تشکیل و پیش رفته است.

وی خاطرنشان کرد: از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز دشمنان همواره توطئه‌های مختلفی را علیه ملت ما پیاده کرده و این عناد و دشمنی همچنان ادامه دارد.

استاندار کردستان ادامه داد: تلاش دشمنان این است که نظام مقدس اسلامی تبدیل به یک الگوی موفق در بین امت‌های اسلامی نشود چون بخش عمده‌ای از منابع خدادادی در مناطقی قرار دارد که مناطق مسلمان‌نشین است و دشمنان اقتدار جهان اسلام را بر نمی‌تابند.

به گفته زارعی‌کوشا، بیشترین ذخایر و منابع خدادادی در کشورهای اسلامی قرار دارد این می‌تواند باعث خیزش و بیداری اسلامی در تمام کشورها شود و این برای دشمنان سنگین است و آن را بر نمی‌تابند به همین دلیل در طول این سال‌ها از هیچ دشمنی علیه ما دریغ نکرده‌اند.

استاندار کردستان به جنگ تحمیلی دشمنان علیه ملت ایران گریزی زد و گفت: جنگ تحمیلی یکی از نابرابرترین جنگ‌ها در تاریخ بوده جنگی که ما از 50 کشور دنیا اسیر داشتیم و در حالی این جنگ علیه ما شکل گرفت که انقلاب و نظام ما نهال نوپایی بود که تازه شکل گرفته و ساختارهای آن تشکیل نشده بود اما به اذن و اراده خدا و حماسه‌سازی ملت در برابر دشمنان به پیروزی رسیدیم.

وی عنوان کرد: افتخار بزرگ برای ملت ایران اسلامی این است که در جنگ تحمیلی چون پای شریعت و دین در میان بود و محوریت به نام ولایت فقیه شکل گرفت دشمنان با وجود اینکه 8 سال جنگ را بر ما تحمیل کردند حتی نتوانستند یک وجب از خاک ایران را جدا کنند.

دشمنی دشمنان علیه ملت ایران تمامی ندارد

استاندار کردستان اذعان کرد: این دشمنی روز به روز پیچیده‌تر و همچنان ادامه دارد، دشمن تحریم اقتصادی، جنگ فرهنگی و ...علیه ما پیاده کرد تحریم‌هایی که هر کدام به تنهایی می‌توانست اقتصاد یک کشور را کاملا فلج کند، تحریم‌های اقتصادی که رییس جمهور وقت امریکا از آن به عنوان تحریم فلج‌کننده نام برد و نابودی نظام اسلامی را اعلام می‌کرد.

زارعی‌کوشا افزود: دشمنان دنبال این بودند که جمهوری اسلامی را در بُعد اقتصادی 100 درصد در دنیا منزوی کنند اما چون مردم اعتقاد به اسلام و شریعت دین داشتند توانستند از پیچ‌ها و فشارهای خطرناک گذر کنند و بازهم ملت ما پیروز این میدان نابرابر بود.

وی تصریح کرد: حضور همیشگی مردم و در صحنه بودن ملت دلیل پیروزی در برابر دشمنان بوده و این موضوع مسئولیت دست‌اندرکاران نظام را دوچندان می‌کند و باید با تمام توان در مسیر خدمت به مردم تلاش کنند.

مسئولان نباید خود را درگیر مسائل حاشیه ای بکنند

استاندار کردستان با تاکید براینکه مسئولان نباید خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای بکنند، اضافه کرد: تمام تلاش و توان مسئولان باید صرف کار و رفع مشکلات مردم شود، هر مسئولی که خود را مشغول مسائلی بکند که به درد مردم نمی‌خورد خائن بوده و فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

زارعی‌کوشا افزود: به عنوان فرزند کردستان پایه و جایگاهی جز خدمت‌گذاری به مردم برای خود قائل نیستیم و انتظار داریم تمام مسئولان به صورت جهادی در مسیر خدمت به مردم کردستان که زحمت مضاعف را در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن کشیده‌اند تلاش کنند.

بار تکلیف مسئولین در کردستان سنگین‌تر است

وی افزود: مسئولی که در استان کردستان خدمت می‌کند باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد و تکلیف خود را به نحو احسن در قبال مردم فهیم و ایثارگر کردستان ادا کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه با تمام انگیزه و اعتقاد به همراه تیم دولت در استان سعی خواهیم کرد در سالجاری در مسیر خدمت به مردم تلاش کنیم، گفت: رفع مشکل آب شرب سنندج به عنوان یک مطالبه جدی مردم در سال گذشته با عزم جهادی تحقق پیدا کرد.

زارعی‌کوشا گفت: امسال برای کردستان سال بزرگ توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی است چرا که عزم تیم مدیریتی استان برای اقدامات بزرگ جزم است و قطعا اتفاقات خوبی را در سالجاری در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی و غیره شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول