اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اولین عمل پیوند کبد در چهارمحال و بختیاری موفقیت‌آمیز بود

فوق تخصص جراحی پیوند کبد و کلیه گفت: برای نخستین بار عمل جراحی پیوند کبد در غرب کشور در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد انجام شد و موفقیت‌آمیز بود.

اولین عمل پیوند کبد در چهارمحال و بختیاری موفقیت‌آمیز بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، رسول رحیمی گفت: برای نخستین بار عمل جراحی پیوند کبد در غرب کشور در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد انجام شد و موفقیت‌آمیز بود.

فوق تخصص جراحی پیوند کبد و کلیه بیان کرد:‌ با همکاری پرسنل واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه و تیم آموزش‌دیده فوق تخصصی پرستاری، بیهوشی و اتاق عمل بیمارستان کاشانی و در نهایت ایثار خانواده اهداکننده عضو، طی یک عمل سنگین ۱۲ ساعته، کبد بیمار مرگ مغزی جدا‌سازی شد.

رحیمی ادامه داد: این کبد به مرد ۴۶ ساله‌ای که در مرحله انتهایی نارسایی کبد قرار داشت و برای نجات از مرگ حتمی نیازمند پیوند اورژانسی کبد بود، پیوند زده شد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون گیرنده کبد با حال عمومی خوب و سلامت کامل در بخش ICU بیمارستان آیت‌الله کاشانی تحت مراقبت است و طی روز‌های آینده مرخص می‌شود.

فوق تخصص جراحی پیوند کبد و کلیه ضمن تقدیر از ایثارگری و سخاوتمندی خانواده بیمار مرگ مغزی، مطرح کرد: پیوند کبد جزء سخت‌ترین و پیچیده‌ترین جراحی‌‌ها محسوب می‌شود که تعداد محدودی از استان‌های کشور از امکانات، تجهیزات و توانایی انجام آن بهره‌مند هستند.

رحیمی افزود: پیش از این، بخش پیوند کلیه در بیمارستان آیت‌الله کاشانی فعال بود اما راه‌اندازی بخش پیوند کبد در این بیمارستان امکان رشد و پیشرفت در حوزه پیوند اعضا را افزایش داده است.

وی با اشاره به صف طولانی بیمارانی که در انتظار پیوند کبد هستند، گفت: متاسفانه تعداد زیادی از بیماران قبل از رسیدن نوبت پیوند به دلیل کم بودن اعضای اهدایی و طولانی شدن مدت زمان انتظار، فوت می‌کنند.

فوق تخصص جراحی پیوند کبد و کلیه با بیان اینکه تنها راه درمان برای بیمارانی که در مراحل پایانی نارسایی کبد هستند عمل پیوند بوده و روش درمان جایگزینی وجود ندارد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو و ایثار و کمک به هم‌نوعان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است، بخش پیوند کبد بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به‌عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول