اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

۱۲ فروردین غدیرخم انقلاب اسلامی است/ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی نسبت به سایر حکومت‌ها

دبیر جبهه انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق فرموده امام حفظ انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است و باید برای حفظ و نگهداری آن تا پای جان مراقبت کنیم.

۱۲ فروردین غدیرخم انقلاب اسلامی است/ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی نسبت به سایر حکومت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ستار هدایت‌خواه در مراسم گرامیداشت روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران گفت: بهار قرآن با بهار طبیعت و بهار استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با هم در آمیخته است.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام فرمودند ۱۲ فروردین یکی از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ما است و ملت این روز را عید بدانند، بزرگ بشمارند و جشن بگیرند.

وی ادامه داد: این روز روزی بود که ملت با رای خودشان و با شرکت در یک همه پرسی بی‌نظیر نوع حکومتی که باید در کشور مستقر شود را انتخاب کردند که به چند جهت جزء بی‌نظیرترین و بی سابقه‌ترین اتفاقات در تاریخ زندگی بشر است.

هدایتخواه به اولین ویژگی انقلاب اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: انقلاب ثمره خون هزاران شهید بود، مردم در انقلاب اسلامی سه هدف و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را دنبال می‌کردند و در این راه شهدای زیادی تقدیم کردیم که دو هدف اول در سایه جمهوری اسلامی امکان پذیر است.

وی عنوان کرد: دستاورد بعدی انقلاب اسلامی، "جمهوری اسلامی" است که تحقق بخش آرمان ‌های بزرگ انبیاء الهی و ثمره خون همه شهدای در طول تاریخ بوده است.

هدایتخواه بیان کرد: جمهوری اسلامی اولین حکومتی است که به دست ملت رخ داد و در فاصله زمان بسیار کوتاه خود ملت شکل حکومت را انتخاب کردند که در بقیه کشورها وقتی انقلابی رخ می‌دهد تا مدت ها شرایط خاص اعلام می شود تا بتوانند حکومت انتخاب کنند اما جمهوری اسلامی ایران در کمتر از ۵۰ روز شکل گرفت.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی اولین حکومتی است که خود مردم با رای مستقیم انتخاب کردند، قبل از انقلاب اسلامی در ایران حکومت‌ها یا با زور یا کودتا و یا به وسیله خارجی‌ها مستقر می‌شد اما پس از انقلاب اولین حکومتی که با رای مردم انتخاب شد جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: در همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی هر چند نیازی به برگزاری رفراندوم با توجه به تظاهرات عظیم مردم نبود اما امام فرمودند برای اینکه برخی حرف‌ها و ادعاها وجود نداشته باشد رفراندوم برگزار می‌شود.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این رفراندوم ۹۲.۵ درصد افراد واحد شرایط شرکت کردند و ۹۸.۲ درصد به جمهوری رای دادند.

وی بیان کرد: تعداد آرایی که آن زمان به جمهوری اسلامی داده نشد به ۱۵۰ هزار نفر هم نرسید که در دنیا سابقه ندارد بالاترین میزان مشارکت و رای مربوط به انقلاب اسلامی است.

هدایتخواه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نخستین حکومتی است که قانون اساسی آن براساس احکام قرآنی نوشته شده، گفت: در حال حاضر هم تنها حکومتی هستیم که قانون اساسی بر اساس قرآن است و در اصل دوم قانون اساسی به مبنای فکری جمهوری اسلامی اشاره شده است.

وی جمهوری اسلامی را مبتنی بر آموزه‌های دینی و الهی است دانست و عنوان کرد: جمهوری اسلامی یکی از مقولانه‌ترین و حکیمانه‌ترین حکومتی است که در عصر غیبت امام(عج) قابل تصور است.

 وی با اشاره به نقش جمهوریت انقلاب اسلامی گفت: جمهوریت به معنای حضور مردم و تعیین سرنوشت به دست خود آنها است، مردم تمام ارکان حکومت از شورای شهر و روستا تا بالاترین مقام اجرایی یعنی رئیس جمهور را با دست خودشان انتخاب می‌کنند، آنها حتی در انتخاب ولی فقیه هم نقش دارند آن هم در کشوری که مردم تا قبل از انقلاب در اداره آن هیچ نقشی نداشتند.

وی با اشاره به تشریح برنامه‌های حکومت اسلامی توسط امام(ره) در ایامی که در نجف اشرف بودند، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امام فرمودند حکومت آینده جمهوری اسلامی خواهد بود اما عده ای از همان موقع تا حالا شیطنت می‌کنند.

دبیر جبهه انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر ضوابط اسلامی و متکی بر آرای ملت است و گویاترین تعریف برای جمهوری اسلامی همین است که امام فرمودند.

وی بیان کرد: امروزه عده‌ای از رفراندوم صحبت می‌کنند سوالی که از این افراد داریم اینکه کدام حکومت را سراغ دارید که اصل حکومت و قانون اساسی آن را با رفراندوم انتخاب کرده باشند و آیا همین مراسمات راهپیمایی ۲۲ بهمن و سایر مناسبت‌های ملی که با حضور مردم باشکوه برگزار می‌‌شود به فرموده امام رفراندوم نیست.

هدایتخواه خطاب به جوانان و همه مردم با یادآوری اینکه حکومت اسلامی معقولانه‌ترین و حکیمانه‌ترین حکومت است، گفت: انقلاب اسلامی مشروعیتش را به اذن الهی گرفته است و در این حکومت هیچ انسانی حق حکومت بر انسان دیگری را ندارد و تنها کسی که می‌تواند بر انسان‌ها حکومت کند خداوند است که معبود همه است.

وی با بیان اینکه در این حکومت باید شایسته‌ترین و پاک‌ترین انسان‌ها حاکم شوند، گفت: تا زمانی که پیامبران هستند پیامبران و بعد از آن‌ها امامان معصوم و بعد از امام، فقیه عادل باید بر انسان‌ها حاکم باشد که آیا در طول تاریخ بعد از انبیا و پیامبران، عالم‌تر و پاک‌‌تر از امام(ره) و مقام معظم رهبری می توانید پیدا کنید؟

وی بیان کرد: آمریکا را نگاه کنید که چه افراد فاسدی مثل بایدن و ترامپ که با تبلیغات دروغ بر مردم حاکم شدند و چه وضعی را درست کردند.

هدایتخواه در پایان سخنان خود با بیان اینکه ۱۲ فروردین، غدیر خم انقلاب اسلامی است و باید قدردان باشیم خاطرنشان کرد: به همین دلیل امام فرمودند حفظ انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است و شهید سلیمانی انقلاب اسلامی را حرم دانستند و با حفظ این حرم سایر حرم‌ها حفظ می‌شود که باید تا پای جان از این حرم مراقبت و مواظبت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول