اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سرمازدگی تهدیدی جدی برای همه باغات در استان یزد/ باغداران مراقب باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: خطر بروز سرمازدگی، باغات همه شهرستان‌ها را تهدید می کند لذا فرمانداران و بخشداران تمهیدات لازم را برای کاهش زیان های این پدیده مد نظر قرار دهند.

سرمازدگی تهدیدی جدی برای همه باغات در استان یزد/ باغداران مراقب باشند

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استان، محمدجواد ابوالحسینی در نشست ستاد مدیریت بحران استان که پیرامون مسائل ترافیک روزهای پایانی نوروز و همچنین وقوع پدیده گردو غبار و سرمازدگی برگزار شد، اظهار کرد: این موج هواشناسی از شنبه وارد استان یزد می شود و آنگونه که پیش بینی شده، از اوایل روز یکشنبه همه استان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: مناطق کشاورزی استان باید آماده باشند تا خسارت این بخش به حداقل ممکن کاهش یابد و همه دستگاهای اجرایی نیز پیش بینی های لازم را در نظر بگیرند، زیرا کشاورزان استان با توجه به خسارت سرمازدگی سال قبل، توان تحمل خسارت بیشتر را ندارند و در شرایط خسارت اندک نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: پخش فرآوردههای نفتی سوخت مورد نیاز کشاورزان را تامین کند و همچنین اگر برخی دستورالعمل ها نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، این وظیفه ارگانهای مرتبط است که پیگری لازم را از ستاد داشته باشند.

ابوالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پیش بینی گردو غبار و توفان نیز گفت: با توجه به گرد و خاک و کاهش دید باید پیش بینی لازمانجام شود زیرا به صورت لحظه ای نیز باعث کاهش دید و بروز تصادفات خواهد شد، بویژه در محورهای اردکان به عقدا، ابرکوه و بافق ، رباط پشت بادام به طبس نیز پیش بینی لازم صورت گیرد زیرا طبق اعلام هواشناسی بیشترین کاهش طول دید از عصر روز شنبه اتفاق می افتد.

وی افزود: در نیمه دوم تعطیلات نوروزی آمار مسافران خارج از استان کاهش می یابد اما مسافرت‌های درون استانی بیشتر می شود، بویژه در سیزدهم فروردین سفرهای درون استانی تشدید خواهد شد لذا در شهرستان های تفت و مهریز ، فرماندارن و بخشداران آمادگی صد درصد داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: در شهرستان های خاتم و ابرکوه و مروست نیز روشن کردن آتش برای جلوگیری از سرمازدگی اگر اصولی نباشد، به محصولات ضرر خواهد زد همچنین در صورت نیاز به مصرف سوخت تمهیدات لازم از امروز اندیشیده شود.

محمدعلی ملک‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد نیز در این نشست گفت: در پی صدور دستور هشدار نارنجی از سوی هواشناسی و با دستو ر استاندار مقرر شده است با توجه به پهناور بودن استان و کمبود ایستگاه‌های هواشناسی برای دقت بیشتر در پیش بینی ها تامین زیر ساخت های مورد نیاز در این زمینه انجام شود.

سرهنگ حسن مراد بیگی، نماینده پلیس راه استان یزد نیز در این نشست گفت: محور اردکان به نایین و ابرکوه به دهشیر در گردو غبار بیشرین مشکل را دارد که عمدتا محور اردکان به نایین بلافاصله باید بسته شود تا با مشکل مواجه نشویم زیرا امکان امداد رسانی به مسافران گرفتار در توفان گرد و غبار وجود ندارد و در زمینه تجهیزات برخی خودروها با مشکل مواجه هستند و خودروهای کمک رسان نیز تجهیزات مناسب ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۴ درصد عوامل تصادفات بدلیل خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی و ناتوانایی راننده در کنترل خودرو اتفاق می افتد و در مورد خودروهای عمومی و اتوبوس نیز کیفیت نامناسب لاستیک از عوامل حوادث است، لذا باید در صدور مجوزها این موارد دیده شود.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول