اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه بندرعباس: وظیفه مقابله با فساد با صاحبان قدرت و علم است/ بی حجابی در ادارات پذیرفتنی نیست

امام جمعه بندرعباس گفت: برای نجات جامعه باید جریان خردگرا و عقل گرا و فضیلت گرا در جامعه اسلامی تقویت شده و گسترش یابد و این تأکید قرآن به ما است. همچنین در همه زمان ها بودند افرادی که نسبت به فساد در جامعه بی تفاوت بودند و این ها اکثریت بوده اند که باید مراقب اینها بود و وظیفه مبارزه با فساد با صاحبان قدرت و علم هستند.

امام جمعه بندرعباس: وظیفه مقابله با فساد با صاحبان قدرت و علم است/ بی حجابی در ادارات پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: برای نجات جامعه باید جریان خردگرا و عقل گرا و فضیلت گرا در جامعه اسلامی تقویت شده و گسترش یابد و این تأکید قرآن به ما است. همچنین در همه زمان ها بودند افرادی که نسبت به فساد در جامعه بی تفاوت بودند و این ها اکثریت بوده اند که باید مراقب اینها بود و وظیفه مبارزه با فساد با صاحبان قدرت و علم هستند.

وی با بیان این که افراد دلسوز همواره در جوامع بشری در اقلیت بوده اند، خاطرنشان کرد: جریان حق همیشه محدود بوده و این کلام قرآن است اما این جریان اندک، تأثیرگذار در جامعه هستند. باید مراقب باشیم در جمع مترفین نباشیم که نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از خطبه ها به اهمیت ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای ذخیره کردن معنویت دانست و به مومنان توصیه کرد که قرآن و دعا را فراموش نکنند و بدانند که اهل بیت علیها السلام با ادعیه ارزشمند خود، راه باشکوهی و سعادتمندانه ای را پیش روی ما قرار داده اند و این سفره گران بهایی برای مسلمانان است. اگر این ادعیه نبود، راه سخن گفتن با خدا را نمی دانستیم بلکه سر سفره اهل بیت، انسان آموزش راه کسب معنویت و معرفت را می آموزد.

جامعه اسلامی در دوران امام حسن مغلوب جنگ روایت ها شد

حجت الاسلام عبادی زاده به ولادت با سعادت امام مجتبی (ع) اشاره و گفت: در میان امامان معصوم ما بیشترین حمله و آماج جنگ روایت ها به سمت و سوی این امام عزیز بود. امروز که رهبری درباره جنگ روایت ها تأکید می کنند، سرنوشت جامعه ای را دیده اند و می گویند که جامعه اسلامی در جنگ روایت ها به جریان اموی باخت و مجبور شد تا میدان را واگذار کند و حتی پس از صلح امام حسن نیز رها نکردند و افراطیون با نیش و کنایه با امام مجتبی سخن می گفتند و امام حسن (ع) را خوار کننده مسلمانان می خواندند در حالی که امام ما به مسلمانان عزت داد و اگر در آن شرایط صلح نمی کرد، همه جریان خط ولایت و اهل بیت از بین می رفتند.

وی ادامه داد: در دوران بنی عباس نیز بزرگ ترین اتهامات به امام حسن (ع) روا داشتند و دنبال تخریب شخصیت امام بودند و چون جامعه تحلیل سیاسی درستی نداشت، شکست خورد و تاریخ سراسر برای ما درس است.

حضرت خدیجه مایه عزت مسلمانان در سخت ترین روزها بود

وی به در پیش بودن وفات حضرت خدیجه نیز اشاره و عنوان کرد: این بانوی بزرگوار تنها همسر پیامبر مکرم اسلام تا زمان وفاتش و در طول 25 سال بود و ما در حق این بانوی بزرگ اسلام (ام المومنین) کوتاهی کرده ایم و باید در باب شخصیت و عظمت کاری که برای اسلام و عزت مسلمانان کرد، سخن بگوییم و از این بانوی بزرگوار با عزت سخن بگوییم چرا که او ام الائمه نیز بود و حتی حضرت علی (ع) نیز در دامان حضرت خدیجه بزرگ شد. ام الاسلام (مادر اسلام) از دیگر صفات این بانوی بزرگوار بود چون در روزهایی در کنار پیامبر، غبار غم و اندوه و سختی را از پیامبر زدود و زمانی به داد اسلام رسید که پیامبر در اوج تحریم بود و تمام ثروت و آبروی خود را گذاشت تا رسول خدا و دین خدا حفظ شود.

حتی در نظام های غربی نیز اصل حاکمیت به رای مردم گذاشته نشده اما جمهوری اسلامی برآمده از رای مردم است

وی همچنین به 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: هیچ اصل نظامی در دنیا به جز نظام ما به رای مردم گذاشته نشده است و حتی در نظام های غربی نیز نمونه ای این چنینی را نداریم و حالا آنهایی مدعی حقوق انسان و دموکراسی شده اند که حتی اصل نظام خودشان را به رای مردم نگذاشته اند. جمهوریت شکل نظام و اسلامیت محتوای نظام است و هرکدام نباشد، نظام تهی می شود.

جمهوریت و اسلامیت توأمان نظام مایه پیشرفت است

امام جمعه بندرعباس خواستار صیانت از هر دو رکن نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت شد و صیانت از هر دو را زمینه پیشرفت جامعه اسلامی دانست و گفت: دشمنان بدانند که نظام جمهوری اسلامی مبتنی و متکی به اسلام، علی رغم همه بدخواهان، خواهد ماند تا به دست صاحبش حضرت بقیه اله اعظم تحویل داده شود.

بدحجابی در دستگاهها پذیرفته نیست

حجت الاسلام عبادی زاده در پایان به وضعیت بدحجابی ها در جامعه اشاره و گفت: ما در این رابطه وظایفی داریم که مجموعه های فرهنگی و متدینین، نهادهای فرهنگی، دغدغه مندان اکنون بدانند که جای ورود است و تبیین نرمی در این بستر داشته باشند. از سوی دیگر تکلیف امر به معروف و نهی از منکر متعلق به عموم مردم است که نباید شل یا رها شود و یک وظیفه دیگری نیز بر عهده دستگاههای اداری و مرتبط با دولت و نظام هستند نیز باید به تکلیف خود عمل کنند و پذیرفته نیست که در یک دستگاهی، کارمندی به مقررات نظام اسلامی پشت پا بزند و مدیران کل دستگاهها، فرمانداران و استانداران پای کار بیایند و در دستگاههای اداری اجازه دهن کجی به ارزش های الهی را ندهند.

وی تأکید کرد: با وجود هیاهوها، شاهد هستیم که جامعه با جوسازی دشمن بر علیه حجاب همراهی نکرد و بچه های انقلاب بدانند که دشمن دنبال دوگانه انقلابی و غیرانقلابی با محوریت حجاب هستند و نباید در زمین دشمن بازی کرد و خیلی های اینها دل در گروی نظام دارند و خط دیگر دشمن نیز امنیتی کردن مسأله حجاب بود که این را به امنیت جامعه گره زدند و بدانید امنیت از هر چیزی مهم تر است و نباید بی تفاوت بود و نظام و دولتمردان در وقت مقرر، قوانینی را وضع خواهند کرد وبا این پدیده مقابله خواهد شد اما تشخیص زمان با ما نیست و قطعا نظام با توجه به مسائل امنیتی، سیاسی و اقتصادی و پیرامونی در این باره تدبیر خواهد کرد و نظام اسلامی در مقابل تعداد اندک دهن کجان در زمان مناسب اقدام خواهد کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول