اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی و دینی بود

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: رفراندوم 12 فروردین‌ماه نشان داد که انقلاب ایران برخلاف باور غربی‌ها یک انقلاب مادی نبود بلکه انقلابی فرهنگی و دینی بود.

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی و دینی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله گنجی در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین‌ماه که صبح امروز در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، گفت: رفراندوم ۱۲ فروردین‌ماه نشان داد که انقلاب ایران برخلاف باور غربی‌ها یک انقلاب مادی نبود بلکه انقلابی فرهنگی و دینی با محوریت شیعی و فارسی بود.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: از همان روزی که بسیاری از کشورها تحت تاثیر این انقلاب دست به تحرکاتی زدند سبب شد تحریم، تجزیه‌طلبی، جنگ و ترور بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شود.

وی افزود: از سال ۱۳۸۱ علاوه بر تحریم واردات به ایران صادرات نفت نیز تحریم شد و همین سبب ایجاد مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم تا به امروز شده است.

گنجی اضافه کرد: در این جدال ما با غرب آن چه بیش از اندازه مهم و نگران‌کننده است منزوی شدن نیروهای مومن و انقلابی است.

وی عنوان کرد: در تاریخ ۱۰۰ ساله ایران هیچ کس نمی‌تواند منشاء تحول شود مگر دین‌داران.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: در سالی که گذشت رهبری چندین بار در مورد جهاد تبیین صحبت کردند و در آخرین سخنرانی خود به برنامه‌های دشمن آفرین گفتن و این نشان می‌دهد ما در این حوزه کاری نتوانستیم انجام دهیم و بیشتر درگیر عواطف و احساسات بودیم.

وی در ادامه افزود: قانون اساسی، ولایت فقیه، سیاست‌های کلی نظام، امام(ره) و جمهوری اسلامی پنج اصل اساسی انقلاب اسلامی است.

گنجی اضافه کرد: محتوای جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است و آن عاملی که ما را نظام‌های سیاسی دنیا متمایز می‌کند جمهوری اسلامی است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول