اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

انتقاد امام جمعه رفسنجان از هنجارشکنی گردشگران در اماکن تاریخی شهرستان

امام جمعه رفسنجان با انتقاد از هنجارشکنی برخی مسافران نوروزی در اماکن تاریخی این شهرستان گفت: مسؤولان و متولیان نباید بگذارند ارزش‌ها به بهانه مهمان‌نوازی زیر پا گذاشته شود.

انتقاد امام جمعه رفسنجان از هنجارشکنی گردشگران در اماکن تاریخی شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: سال ۱۳۵۸ ملت ایران با بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای دادند و امام راحل ماهیت جمهوری اسلامی را با اصل قوانین و مقررات اسلامی به‌عنوان مبنای حاکمیت و حکومت اعلام کردند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی پس از شکل‌گیری برای بدخواهان قابل تحمل نبود و این نوع حکومت را نمی‌پذیرفتند. از داخل و خارج حمله‌ها، محاصره‌ها، تحریم‌ها و توطئه‌ها را علیه نظام اسلامی شروع کردند اما با حضور مردم در صحنه‌ها و رهبری‌های خردمندانه امامین انقلاب همه توطئه‌ها خاموش شد.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: خون حدود ۳۰۰ هزار شهید دوران انقلاب و دفاع مقدس سرمایه پیشران برای جمهوری اسلامی است. این سرمایه کمی نیست و موانع را برمی‌دارد.نباید از این سرمایه غفلت داشته باشیم و آن را فراموش کنیم.

وی با تسلیت رحلت حضرت خدیجه(س) افزود: قرآن از این بانو به‌عنوان ام‌المومنین یاد می‌کند.

عسکری بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به‌ویژه در روز طبیعت تأکید و ابراز کرد: حرمت ماه مبارک رمضان در روز طبیعت حفظ شود.

وی با اشاره به هنجارشکنی در بعضی از اماکن تاریخی و گردشگری رفسنجان بیان داشت: به بهانه ایجاد شادی خیلی از مسائل شرعی زیر پا گذاشته می‌شود اصل مسأله گردشگری و بازدید از آثار تاریخی در قرآن ۱۵ بار مورد تأکید و سفارش قرار گرفته. ما مخالف گردشگری نیستیم اما قوانین و مقررات به‌ویژه حجاب که هم الزام قانونی هم حکم شرعی الهی‌ست، باید رعایت شود.

عسکری اضافه کرد: مسؤولان و مدیران این اماکن اگر عرضه و انگیزه و غیرت دینی در باره این مسائل ندارند مطمئن باشند طبق قوانین با آنان برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: اینکه در این شهرستان انقلابی و شهیدپرور چند تا آدم به‌عنوان گردشگر هرگونه خواستند با هر پوششی حاضر شوند قابل قبول نیست. اگر مسؤولان این اماکن اقدام نکنند ما اقدام می‌کنیم و آن مکان را پلمب می‌کنیم. به‌عنوان مهمان نباید اجازه دهیم هرکس هرگونه خواست رفتار هنجارشکنی داشته باشد.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: نگذاریم دیوار حجاب که پشت آن دشمنان سنگر گرفتند، خراب شود دشمن دنبال تخریب کانون خانواده‌ها و رواج فساد، فحشا و منکرات و رواج بی‌بندوباری‌ست.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول