اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استکباربرای مهار ایران، معیشت مردم را هدف قرار داده است/ حجاب وعفاف، واجب شرعی است

ائمه جمعه استان زنجان با اشاره بر اینکه در دهه اخیر جبهه استکبار و در رأس آنها آمریکا، برای مهار قدرت روزافزون جمهوری اسلامی، عرصه معیشت مردم و اقتصاد را آماج توطئه‌های خود قرار داده است، بر لزوم توجه به حجاب و عفاف به عنووان یک واجب شرعی تاکید کردند.

استکباربرای مهار ایران، معیشت مردم را هدف قرار داده است/ حجاب وعفاف، واجب شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان با اشاره بر اینکه در دهه اخیر جبهه استکبار و در رأس آنها آمریکا، برای مهار قدرت روزافزون جمهوری اسلامی، عرصه معیشت مردم و اقتصاد را آماج توطئه‌های خود قرار داده است بر لزوم توجه به حجاب و عفاف به عنووان یک واجب شرعی تاکید کردند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های نماز این هفته با تاکید بر لزوم جدی گرفته شدن موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: حجاب و عفاف واجی شرعی است و باید وارد میدان شده و اجازه رشد ناهنجاری‌ها را در جامعه اسلامی نداد.

امام جمعه آب‌بر توسعه محدوده چورزق را مطالبه عمومی دانست و افزود: این توسعه ضمن کمک به ساخت و ساز مسکن برای خانواده‌ها به ویژه جوانان، مانع افزایش قیمت زمین می‌شود.

رفاه عمومی در سایه رشد تولید و مهار تورم به وجود خواهد آمد

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های نماز با بیان اینکه بی‌حجابی و روزه خواری جرم است پس مجریان قانون کجا هستند، به بیانیه تبیینی وزارت کشور در مساله حجاب اشاره کرد و با بیان اینکه پس از هفته‌ها بلکه ماه‌ها مطالبه‌گری از تربیون نماز جمعه، مطالبه گری مؤمنین و متدینین و خانواده‌های معظم شهدا، وزارت کشور بیانیه داد که از ارزش‌های اسلامی عقب نشینی نخواهیم کرد و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود، افزود: ما از این بیانیه استقبال می کنیم اما فقط به صدور بیانیه قانع نخواهیم شد و ساکت نخواهیم نشست بلکه باید برخورد فعال و هوشمندانه با پدیده بی حجابی انجام دهند و آنچه در بیانیه آمده را عملیاتی کنند.

امام جمعه سلطانیه بر اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و با بیان اینکه انسان مومن و روزه داران نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشند، افزود: از مؤمنین خصوصا خواهران انقلابی و بسیجی می‌خواهم از فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی غافل نشوند چرا که حداقل مرحله برخورد هوشمندانه تذکر لسانی است.

وی با بیان اینکه امسال به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شد که در واقع شعار سال از دو بخش مهار تورم و رشد تولید تشکیل شده و این دو مکمل هم هستند زیرا رشد تولید زمینه ساز مهار تورم است، تصریح کرد: جنگ اقتصادی جدیدترین جنگ و بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است و با رشد تولید می‌توان در جنگ اقتصادی پیروز شد.

حسینی‌نسب مردمی‌سازی اقتصاد و حمایت از دانش بنیان‌ها، مبارزه با فساد هم مفسدین و هم بسترهای فسادزا و حرکت انقلابی برای ثبات اقتصادی را از عوامل رشد تولید دانست و گفت: رفاه عمومی در سایه رشد تولید و مهار تورم به وجود خواهد آمد.

مقصران در تاخیر پرداخت حقوق فرهنگیان باید توبیخ شوند

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امام جمعه ماهنشان با اشاره به تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان آن هم به صورت ناقص در ۲۹ اسفند عیب و ضربه بزرگی به دولت است، افزود: هر کس با ندانم کاری یا ناشیگری یا تعمدا چهره انقلاب بزرگ ما را مخدوش و وثوق مردمی را که سرمایه اصلی است از بین ببرد به صورت جانانه توبیخ و از مسؤولیت مهمی که دارد قاطعانه کنار گذاشته شود.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه 16 سال نامگذاری و شعار اقتصادی نشان از توجه ویژه به اقتصاد است، ادامه داد: رشد اقتصادی تنها از طریق جهش تولید حاصل می‌شود و آن هم با اتکا به سیاست‌های درون زا و برونگرای اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.

وی تاکید کرد: موفقیت به شرط برنامه‌ریزی صحیح و کار شبانه‌روزی مسؤولان محقق خواهد شد و روحیه جهادی و کار مخلصانه و روحیه بسیجی است که دشمن را به طور کامل عقب خواهد راند.

وی با اشاره به اینکه روز طبیعت امسال با ایام نورانی ماه مبارک رمضان همزمان شده از مردم مسلمان و مومن خواست تا حرمت این ماه را حفظ و فریضه امر به معروف زبانی را ترک نکنند، ادامه داد: اگر همه به وظیفه امر به معروف زبانی بپردازیم منکرات موجود در جامعه از بین خواهد رفت چرا که مشکل امروز جامعه ما ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

علی‌اکبری با بیان اینکه دشمن به نهاد نورانی خانواده‌ها و سلامت و امنیت جامعه حمله کرده و ترغیب و تشویق به بی‌حجابی می‌کند، افزود: آگاهی جامعه و خانواده‌ها و تقدیر و حمایت از موضع دولت در صیانت از ارزش‌های دینی به ویژه واجب شرعی عفاف و حجاب الزامی است.

نکند قرآن در ماه نزولش هم غریب و مظلوم باشد

حجت‌الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار هم در خطبه‌های این هفته نماز با بیان اینکه رمضان ماه نزول قرآن کریم است، تصریح کرد: نکند قرآن در ماه نزولش هم غریب و مظلوم باشد لذا باید تلاش کنیم در همه مساجد جلسات قرائت قرآن کریم برگزار شود چرا که در شنیدن کلام الهی اثری ویژه است گاهی پیامبر خدا می نشستند و به عبدالله بن مسعود می فرمود: تو قرآن بخوان من گوش کنم گفت آقا شما قرآن را آوردید من بخوانم شما گوش کنید فرمود پسر مسعود در شنیدن اثری است که در گفتن و خواندن نیست.

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه در دهه اخیر جبهه استکبار و در رأس آنها آمریکا، برای مهار قدرت روزافزون جمهوری اسلامی، عرصه معیشت مردم و اقتصاد را آماج توطئه‌های خود قرار داد، گفت: دشمن با ابزار تحریم برای اعمال فشار اقتصادی حداکثری بر کشور، از هیچ اقدامی چشم پوشی نکرد، سیاستی که به اعتراف خود مقامات رژیم آمریکا شکست مفتضحانه‌ای خورد.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول