اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مردم لالی تشنه اند و آب ندارند/شان مردم ما دویدن دنبال تانکرهای آب نیست

امام جمعه لالی گفت : آیا این شان مردم ماست که با بشکه از رودخانه های آب مورد نیاز خود را تامین کنند و یا به دنبال تانکرهای انتقال آب بدوند

مردم لالی تشنه اند و آب ندارند/شان مردم ما دویدن دنبال تانکرهای آب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از لالی امام جمعه شهرستان لالی در نماز جمعه این هفته اظهار داشت : مهمانان نوروزی عزیزان ما هستند اما برخی با هدف حجاب را برمی دارند که با شاخصه زن ایرانی و اسلامی که شاخصه آن حجاب و عفت بوده مغایرت دارد و دشمن به دنبال این است که این مسئله مهم اخلاقی را از ما بگیرد لذا همه کمک کنیم تا جامعه سالم و با عفتی که داریم به آن خدشه ای وارد نشود .

وی در ادامه با اشاره به در پیش رو بود روز طبیعت عنوان کرد : در ماه مبارک رمضان قرار داریم و اگر روز طبیعت گشت و گذاری هست ایرادی ندارد اما نباید منجر به روزه خواری شود .

حجت الاسلام  محمد گرمسیری در ادامه به بحران اخیر آب شرب شهر اشاره و بیان داشت : ما هم در بحث منبع های ذخیره در شهر کمبود داریم و هم سال های سال است که علی رغم تذکرات فراوان، جفا در حق مردم ما انجام داده اند و به جای این که دو سه کیلومتر از آب دریاچه برای شهر آب فراهم کنند ما را به چاه های حتی در ۱۰ ، ۱۲ کیلومتری شهر حواله داده اند که نصف بیشتر لوله گذاری آن هم هنوز تکمیل نشده است .

وی تصریح کرد : پول زیادی هم برای تکمیل این طرح نمی خواهد و به صورت مرتب تذکر داده ایم اما کمترین توجهی به خواست مردم نشد تا در ایام نوروز در شهر مهمان پذیر ما حتی آب خوردن هم وجود نداشت به طوری که آزار و اذیت فراوان شده اند .

خطیب جمعه شهرستان لالی تاکید کرد : دیروز ما در منطقه احمد آباد و اصغر آباد و مسکن مهر حضور داشتیم که پس از چند روز حتی همین آبی که برای شستشو به خانه ها پمپاژ می شد به این مناطق هم نرسیده بود .

وی افزود : در مسئله آب کسانی که در شهر فعالیت می کنند کم کاری ندارند بلکه کم کاری از مسئولان استانی است و آقایانی که باید اعتبار بگذارند با ظلم به مردم لالی این تعلل را به خرج می دهند و کاری نمی کنند و قریب ۱۵ هزار نفر مهمان نوروزی در خانه های شهروندان هر ساله باید دچار این معضل شوند .

حجت الاسلام گرمسیری اظهار داشت : چرا هر وقت بارندگی که رحمت الهی است و باید خوشحال بود اما نگران قطعی آب هستند و حتی لوله های شبکه آب شهری علاوه بر اتلاف فراوان آب، موجب نشتی های فراوانی در خیابان های شهر شده است که خانه های مردم را نابود کرده است .

وی بیان کرد : در بحث کشاورزی که آدم خجالت می کشد که دیگر این موضوع را تکرار کند طرح هارکله ۱۵ سال طول کشیده ، چه کسی جوابگوی این است یا طرحی که قرار بود ۶۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهر را آبیاری کند قریب به ۲۵ سال مردم ما را معطل کرده است اما هنوز اتفاقی نیفتاده است هر چند گفته اند طی یک ماه آینده به بهره برداری برسد و باید منتظر باشیم و ببینیم آیا عملی می شود یا نه .

خطیب جمعه شهرستان لالی اظهار کرد : آیا این شان مردم ماست که با بشکه از رودخانه های آب مورد نیاز خود را تامین کنند و یا در شان مردم ما است که به دنبال تانکرهای انتقال آب بدوند ، مردم ما تشنه اند و آب ندارند و تنها قول و وعده بی فایده می دهند و امیدوارم همه از جمله آقای صدریان فر در آب و برق و کرمی نژاد پیگیری کنند تا این مشکل را به صورت دائمی حل کنند.

وی با اشاره به مشکلات مسکن مهر عنوان کرد : واقعا مسکن مهر جز غصه های ما شده که برای مسئولین به ویژه مسئولین استانی خجالت آور است .

حجت الاسلام گرمسیری تصریح کرد : آیا می دانید مردم ما با چه شرایطی در گل و لای مسکن مهر زندگی می کنند و هر وقت ما از مسئولان مربوطه استانی پیگیری میکنیم وعده یک هفته دیگر می دهند اما نتیجه ای ندارد واقعا شما اگر تعهد و اخلاق داشتید نمی گذاشتید مردم ما این گونه آزار ببینند .

وی در پایان بیان داشت : من به عنوان امام جمعه مردم و به خاطر این مشکلات از همه مردم عذرخواهی می کنم و دست تک تک مردم را می بوسم ولی امیدواریم با تلاش و کوشش در آینده این مشکلات دیگر نباشند .

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول