اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

استمرار نظام جمهوری اسلامی در گرو مقاومت است/ لزوم رعایت شئونات اسلامی در تفرجگاه‌ها

امام جمعه خرم‌آباد، استمرار نظام جمهوری اسلامی را در گرو مقاومت در برابر لشکر شیطان دانست و گفت: با مقاومت ملت ایران، جمهوری اسلامی روز به روز پله‌های ترقی پیشرفت مادی و معنوی را خواهد پیمود.

استمرار نظام جمهوری اسلامی در گرو مقاومت است/ لزوم رعایت شئونات اسلامی در تفرجگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی و تبریک تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن، اظهار کرد: در حالت رفاه و بی‌نیازی انسان نباید از خداوند غافل شود، بلکه باید در همه حال به یاد خدا بود.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۲ فروردین سال ۵۸ تا کنون، این روز به نام روز جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است، اگرچه انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ پیروز شد، اما پیروزی نهایی روز ۱۲ فروردین بود، چرا که مردم آزادانه و آگاهانه پای صندوق‌های رای آمدند و قریب به ۹۹درصد به جمهوری اسلامی رای دادند.

امام جمعه خرم‌آباد، استمرار نظام جمهوری اسلامی را در گرو مقاومت در برابر لشکر شیطان دانست و افزود: با مقاومت ملت ایران، جمهوری اسلامی روز به روز پله‌های ترقی پیشرفت مادی و معنوی را خواهد پیمود.

شاهرخی با اشاره به مناسبت روز ۱۳ فروردین و نام‌گذاری آن به نام روز طبیعت، گفت: در این روز انسان‌ نعمت‌های خداوند را از نزدیک مشاهده می‌کند، آبی که منشا حیات است، استقامت کوه‌ها و چشم‌نوازی درختان زیبا و طبیعت سرسبز را می‌بیند و البته باید در حفظ آن‌ها کوشا باشد.

وی، به میلاد امام حسن علیه‌السلام در نیمه ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: امام حسن(ع)همه فضیلت‌های یک انسان الهی به تمام معنا را دارا بودند، امام عزیزی که در آماج یک جنگ ترکیبی و روایت‌ها قرار داشت.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: بررسی تاریخ سیاسی و اجتماعی دوران حیات امام حسن(ع) برای همه ما آموزه‌هایی را در پی دارد، همچنان‌که برخی به دلیل ضعف در تحلیل‌های سیاسی در آن زمان از دوستان نادان و دشمنان تحریف‌گر به امام اتهام‌های ناروایی زدند، در جنگ ترکیبی و روایت‌ها اگر انسان‌های آگاه و بصیر به کمک نیایند، قدرتمند‌ترین انسان‌ها همچون مولا علی(ع) را روی زمین در جزو مظلوم‌ترین مظلومان تاریخ قرار می‌دهد.

شاهرخی با اشاره به بیانیه اخیر دولت و وزارت کشور در خصوص وقایع اخیر و دفاع مردم از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی همچون عفاف و حجاب، گفت: بهترین راهبرد برای وضعیت حجاب در این بیانیه اقناع عنوان شده است و تاکید شده بر لزوم رعایت حجاب در همه اماکن عمومی و از آمران معروف و ناهیان منکر اعلام حمایت شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه باید لازم‌الاجرا برای همه متولیان امر باشد، خاطرنشان کرد: ضمن قدردانی از صدور این بیانیه، اما باید هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط به عمل آید، وزارت کشور بیانیه‌ای را ارسال کند، اما دستگاه ذی‌ربط از مسوول بالاتر خودش دستورالعمی دریافت کند مبنی بر اینکه شما در زمینه حجاب ورود پیدا نکنید، این موضوع موجب دوگانگی می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: از هفته گذشته که جلسه‌ای برای رفع کاستی‌ها برگزار و مصوباتی نیز اعلام و تا حدودی نیز اجرایی شد، اما کافی نیست و برخی کاستی‌ها همچنان پابرجاست.

شاهرخی با بیان اینکه لرستان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بوده که برای گردشگران جالب است، افزود: برخی تفرجگاه‌ها رها شده هستند و فرصت خوبی است که با برنامه مدون و عملیاتی این کاستی‌ها جبران و از این مناطق محافظت شود.

وی تاکید کرد: از طلاب و روحانیون، از فعالان فضای مجازی و حقیقی درخواست می‌شود ارزش‌های اسلامی همچون حفظ حجاب را با زبان نرم و منتطقی و به دور از تلخ زبانی تبلیغ و تبیین کنند، دولت و ملت باید وظیفه خود را در خصوص امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول