اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی: شهروندان در رعایت عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:با توجه به این که در ماه رمضان فضای کشور آکنده از عطر بندگی و معنویت است شهروندان در رعایت عفاف و حجاب، مهربانی و کمک به مستضعفان و دیگر وظایف انسانی اهتمام داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی: شهروندان در رعایت عفاف و حجاب اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار هادی رفیعی کیا امروز در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، هرکس علناً در انظار عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست اما عفت عمومی را جریحه دار کند فقط به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد. گفت: روزه خواری در ملاء عام از نظر شرعی حرام و مصداق جرم مشهود و قابل تعقیب است و معاذیری مانند بیماری و مسافرت، مجوز روزه خواری در انظار عمومی نیست.

وی افزود: متصدیان هتل ها، رستوران های بین راهی، میهمان پذیر ها، پایانه ها صرفاً برای مسافران خود می توانند با اخذ مجوز از مراجع ذی ربط با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت کنند و ارائه خدمات توسط سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

 فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی تمام افراد و اقشار جامعه از لحاظ شرعی و قانونی واحب است و همه باید در این ماه، از انجام مواردی که باعث حرمت شکنی می شود خودداری کنند، یاد آور شد: به رانندگان وسایط نقلیه عمومی و خصوصی توصیه می شود که از تظاهر به روزه خواری، استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند و با توجه به این که در ماه رمضان فضای کشور آکنده از عطر بندگی و معنویت است شهروندان در رعایت عفاف و حجاب، مهربانی و کمک به مستضعفان و دیگر وظایف انسانی اهتمام داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان در پایان با بیان اینکه تمهیدات لازم امنیتی و ترافیکی جهت بهره برداری روزه داران اندیشیده شده است، تاکید کرد: رمضان ماه برکت، نعمت و استغفار است و روزه گرفتن یک امر شخصی بوده اما با روزه خوارانی که در ملاءعام تظاهر به روزه خواری کنند برابر قوانین جاری و ساری کشور برخورد خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول