اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حسینی: دولت مصمم است سال جدید خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد/ ۱۲ فروردین روز عزت و بلوغ سیاسی ملت ایران است

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: دولت مردمی با تلاش شبانه روزی بدنبال ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی در جامعه است و مصمم است در سال جدید با برنامه ریزی هوشمندانه، خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد.

حسینی: دولت مصمم است سال جدید خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد/ ۱۲ فروردین روز عزت و بلوغ سیاسی ملت ایران است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در آستانه روز جمهوری اسلامی شب گذشته با حضور در منزل عزت الله مطهری (شاهی) از مبارزان برجسته پیش از انقلاب، ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و بهروزی برای ایشان و ابلاغ سلام رئیس‌جمهور اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و عزت و سرافرازی کشورمان مرهون مجاهدت عزیزانی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با تحمل شکنجه های ددمنشانه و وحشیانه رژیم منحوس پهلوی، زمینه پیروزی انقلاب اسلامی ایران را فراهم ساختند.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با تاکید بر اینکه پیش‌کسوتان جهاد و شهادت باید همواره در جامعه عزیز و محترم باشند، خاطرنشان کرد: امروز معاندان و سردمداران رژیم پهلوی با سوء استفاده از عدم آشنایی نسل جوان و نوجوان با استبداد، ظلم و جور رژیم پهلوی تلاش می کنند، چهره منحوس و سیاه آنها را بزک کرده و به گونه‌ای دیگر جلوه دهند لذا ضرورت دارد حقایق و واقعیت های آن دوران به خوبی برای افکار عمومی و به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین شود.

 

 معاون رئیس جمهور گفت: در شرح و روشنگری چهره ضد مردمی و تاریک دوران پهلوی و جنایت ها و شکنجه های آنها علیه مردم ایران، مبارزانی مانند عزت الله مطهری می توانند نقش به سزایی ایفا کنند و مسئولان و رسانه ها وظیفه دارند این مجاهدان را بیش از پیش به جامعه معرفی کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با گرامی‌داشت روز ۱۲ فروردین اظهار داشت: ۱۲ فروردین روز عزت، سربلندی و انتخاب آگاهانه و بلوغ سیاسی ملت ایران است.

حسینی گفت: ۱۲ فروردین روز  بزرگداشت جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی و روز تاکید بر شعارهای زنده، جهانی و فطری انقلاب اسلامی است و نظام اسلامی همواره متکی بر مشارکت مردم در صحنه های گوناگون بوده است.

 

حسینی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی با زنجیره ای از توطئه ها و فتنه ها مواجه بوده است اما از آنجایی که مردم نظام و انقلاب را از آن خود می دانند در مقابل همه هجمه ها مقاومت کرده و نقشه های دشمنان را خنثی کرده اند.

حسینی با تاکید بر اینکه دولت مردمی خدمت رسانی بی‌وقفه و رفع مشکلات مردم را وظیفه و رسالت اصلی خود می داند اظهار داشت:  دولت مردمی با تلاش شبانه روزی بدنبال ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی در جامعه است و مصمم است در سال جدید با برنامه ریزی هوشمندانه، خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد.

 در این دیدار چند ساعته عزت الله مطهری با تشکر از حضور معاون رئیس جمهور در منزل خود، خاطراتی از دوران مبارزه، زندان، رفتار سبعانه شکنجه گران ساواک و مقاومت مبارزان تا پای جان، بیان کرد.

عزت شاهی در این دیدار به تشریح ارادت خود به امام خمینی از دهه ۴۰ و اقدامات علیه رژیم ستمشاهی و اربابان آمریکایی آنان پرداخت و افزود: هنگام دستگیری در نبرد با ساواکیها ۷ گلوله خوردم و خیلی ها گمان کردند کشته شده ام اما تقدیر این بودم که زنده بمانم و با تن مجروح شکنجه شوم و به عنایت الهی در سخت ترین شرایط لب به سخن نگشایم و اطلاعات خود از مبارزان را لو ندهم، از جمله شکنجه ها این بود که ۶ ماه بر روی یک تخت مرا بسته بودند و تحت شدیدترین شکنجه ها بودم و نیز در چند نوبت ماهها در زندان انفرادی بسر بردم.پ

عزت شاهی همچنین توضیح داد: پس از اینکه برایم مسلم شد اعضای اصلی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) مارکسیست شده‌اند راه خود را از آنان جدا کرده و روشنگری علیه انحرافات آنان را در زندان آغاز کردم. 

وی همچنین به ذکر خاطراتی از سالهای اولیه پیروزی انقلاب، شکل گیری نظام اسلامی، اقدامات کمیته انقلاب اسلامی در شناسایی و بازداشت نفوذیها و تلاش برای بازگرداندن آنان به آغوش انقلاب و ملت پرداخت.

 عزت‌شاهی همچنین با بیان اینکه فطرت جوانان کشورمان پاک است اما در معرض القائات و هجمه های دشمنان و معاندان هستند، اظهار داشت: همانطور که آقای رئیسی گفته که با مردم صادق است، چنانچه صادقانه مشکلات را با مردم در میان بگذارد مردم به رغم بعضی کمبودها و سختی ها  پای کار نظام هستند که جلوه‌ای از وفاداری، هوشیاری، پایداری و دشمن شناسی مردم را در راهپیمایی سراسری، حماسی و باشکوه ۲۲ بهمن شاهد بودیم و این حضور مسئولیت دست اندرکاران در رسیدگی به مردم را مضاعف می کند.

در این محفل گرم و دوستانه عزت شاهی همچنین از سابقه آشنایی و ارتباط صمیمی خود با مقام معظم رهبری به نیکی یاد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی از خواص که در مسند امور مشکلاتی برای کشور و مردم ایجاد کردند در دوران مبارزه هم ضعفها و اشکالاتی از خود بروز دادند و پس از انقلاب، در زمان مسئولیت با روحیه اشرافیگری و سوء استفاده از موقعیت، به کشور و اعتماد مردم ضربه زدند که لازم است قوه قضائیه با کارگزارانی که به کشور خیانت می کنند با قاطعیت برخورد کند.

 شایان ذکر است عزت الله مطهری معروف به عزت شاهی از مبارزان برجسته دوران انقلاب است که سالها در زندان های ساواک در معرض خشن‌ترین شکنجه های دژخیمان و جلادان شاه بود و مردانه صبر و تحمل کرد. از وی به عنوان نماد و اسطوره مقاومت در مقابل ظلم و ستم رژیم پهلوی یاد می شود. 

کتاب خاطرات عزت شاهی تاکنون بارها تجدید چاپ شده و مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول