اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

انتقاد امام جمعه بهمئی از رسوم نادرست

امام جمعه بهمئی از رسوم نادرست در این شهرستان باز هم انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه  بهمئی از رسوم نادرست

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی نماز جمعه شهرستان بهمئی این هفته به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد.

وی گفت: سال جدید را مقام معظم رهبری سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری کردند این یعنی اقتصاد کماکان اولویت اول کشورما است رفع دغدغه های معیشتی مردم با اقدام و حرکت جهادی و مدیریت جهادی انجام میشود تمام تلاش دشمن برای تضعیف انقلاب و ایران است. 

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: آمریکا و جبهه استکبار برای مهار قدرت روزافزون جمهوری اسلامی عرصه معیشت مردم و اقتصاد را آماج توطئه ها قرار داده است با ابزار تحریم برای اعمال فشار حداکثری بر مردم از هیچ اقدامی چشم پوشی نکرده اند این سیاست به اعتراف خود آمریکایی ها شکست خورده است.

وی بیان داشت: راه مقابله با تمامی نقشه ها و توطئه های اقتصادی آمریکا خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است امروز بزرگ ترین جهاد مسئولان رشد اقتصادی و مهار تورم و رفع مشکلات معیشتی جامعه است.

حجت الاسلام صلواتی افزود: ما باید به سمت استقلال اقتصادی حرکت کنیم، راه آن هم رشد تولید ملی است باید تولید رونق پیدا کند. 

وی تصریح کرد: باید از تولید داخلی حمایت شود راه کارهای تقویت و رشد تولید اولا باید اقتصاد را مردمی سازی کنیم با اراده مردم با سرمایه مردم با حضور مردم با میدان دادن به جوانان این محقق میشود باید از شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم باید با مفاسد اقتصادی مبارزه شود تا شعار سال محقق شود.

حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: این روزها شاهد سخن پراکنی الهام علی اف هستیم الهام علی اف با تهدید ارمنستان به دنبال تصرف مناطقی خارج از قره باغ است.

وی ادامه داد: هدف از تصرف این استانی که دنبال آن هستند و ایجاد این دالان زنگزور است این منطقه دارای مرز ۴۴ کیلومتری با جمهوری اسلامی است دسترسی ایران را به اروپا و اوراسیا شامل میشود با تصرف این دالان دسترسی ایران به اروپا و آسیا مسدود می شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: اهداف پشت صحنه تحرکات این فرد این است که حامی اصلی الهام علی اف رژیم خبیث صهیونیستی است به تعبیری کوری عصا کش کور دیگر شود رژیم صهیونیستی از آن حمایت نظامی و سیاسی میکند رژیم صهیونیستی به دنبال این است بحرانی که در سرزمین های اشغالی است را به منطقه قفقاز کشانده که چند بازیگر اساسی را درگیر کند و از جمله ایران و روسیه را درگیر کند.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: اکثریت مردم آذربایجان شیعه هستند به دلیل پیوند فرهنگی تاریخی دینی مذهبی بنای خودمان را صبر راهبردی قرار دادیم و این باعث همدلی مردم آذربایجان و ایران خواهد شد و توطئه صهیونیست را خاموش خواهد کرد.

حجت الاسلام صلواتی بیان کرد: اتصال ایران و ارمنستان خط قرمز نظام ماست اگر صهیونیست ها بخواهند علیه ایران توطئه کنند ما جواب آنها را در تل آویو و حیفا خواهیم داد اگر صهیونیستی ها دست از پا خطا کنند ما موجودیت آنها را به خطر می اندازیم ما نسل تهرانی مقدم و سلیمانی ها و عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین عرصه های جهاد تبیین روایت دفاع مقدس است یکی از ابزار های موثر در جهاد تبیین سینما است یقینا یکی از نیاز های ضروری شهرستان بهمئی سینما است لذا از نماینده مجلس استاندار و مسئولین تقاضا میکنم که به فکر این نهاد فرهنگی در این شهرستان باشند قدرت تاثیر گذاری سینما در تمامی مسائل بسیار وسیع و عمیق است یکی از آثاری که این روز ها بر پرده های سینماست فیلم سینمایی شهید بروجردی به نام غریب است که زندگی و شرایط اوایل انقلاب این رزمنده کم نظیر دفاع مقدس و از فرماندهان اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس را به تصویر می کشد.

حجت الاسلام صلواتی افزود: فیلمی که نمایان گر تربیت انقلابی و مکتب امام راحل است نشان دهنده تحول روحی جوانان زیر سایه آموزه های دین است این فیلم یک تصویر بومی سازی از امنیت است شهید بروجردی به مسیح کردستان معروف است کردستان را نجات داد.

امام جمعه شهرستان بهمئی بیان کرد: از خانواده ها جوانان هئیت ها نهادهای مذهبی و مساجد و فرهنگی مثل سپاه عزیز آموزش و پرورش درخواست میکنم که زمینه دیدن این فیلم را برای خانواده ها و نسل جوان فراهم کنند

وی بیان کرد: روز پنجشنبه ۱۷ فروردین ولادت حضرت امام حسن (ع) است نکته ای که اینجا عرض میکنم در زمان امام مجتبی (ع) مردم از یاری جبهه حق و امام حق خسته شدند فرصت تربیت خصوصی برای اهل بیت پیشین هم فراهم نشد خط مقابل امام حسن (ع) خط نفاق بود امام در مقابل خط نفاق نرمش قهرمانانه را انتخاب کردند و باطل بودن خط نفاق را روشن کردند. 

وی بیان داشت: از تحریف قرآن جلوگیری کردند مبارزه با نفاق سخت پیچیده و زمان بر هست منافق میگوید من بر حق هستم درحالی که باطل است می گوید من اسلامم درحالی که کفر است میگوید من انقلابی ام در حالی که ضد انقلاب است در یک چنین شرایطی امام حسن (ع) به معاویه و جریان نفاق میدان دادند اما چون متوجه خدا نبودند و با ولی خدا تنظیم نبودند راه را گم کردند. 

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: خودشان خودشان را افشا کردند و این نشان می دهد خودشان باطل هستند امام حسن مجتبی (ع) الگوی مبارزه با نفاق است امام حسن (ع) میدان مبارزه را با معاویه عوض کرد به این ترتیب که وقتی دید مردم عافیت طلب اند وقتی دید مردم حاضر به جنگ در میدان نیستند شروع به کادر سازی پشت پرده کردند این روز را به جهت روز احیای سنت های حسنه افطاری دادن است.

حجت الاسلام صلواتی بیان داشت: همه ی ما مخاطب نائب امام زمان هستیم باید برای تحقق شعار سال تلاش کنیم بپذیریم ما در حال جنگ اقتصادی هستیم ما مورد حمله واقع شدیم عرصه میدان جنگ جنگ اقتصادی است یکی از عیب های ما مردم اسراف است ما هم نسبت به آب برق گاز و بنزین خیلی باید مراقبت کنیم ما جز کشورهای پرمصرف دنیا هستیم باید صرفه جویی کنیم باید مصرف خودمان را کاهش دهیم برای رفع مشکلات باید اسراف تجمع گرایی و هزینه هارا کاهش دهیم.

وی افزود: یکی از آفات استان ما و شاید شهرستان ما همین اسراف، تجمل گرایی ها و هزینه های غیر ضروری است در مراسم اموات و تشییع جنازه ها چقدر اسراف می شود.

تیراندازی و رها کردن فشنگ یک کار بیهوده و بی ارزش است یک عده ای مسابقه ی طایفه ای در اسراف و گناه کردن دارند اینها ظلم به خودتان و سایر مردم و اموات است بعضا در یک مراسم بیش از هزار فشنگ رها میشود این گناه و حرام است این هزینه ها را بدهیم برای مرحوم نماز های قضایش را ادا کنند روزه های قضایش را بگیرند قرآن برایش بخوانند برای خانواده ی فقیری که ماه هاست گوشت به چشم ندیده اند هزینه کنیم و روح میت را شادکنیم یکی از عادات غلط این است که ما متاسفانه در مراسم اموات آماده غذا خوردن هستیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: یعنی برای غذا خوری صاحبان عزا را بدبخت تر و بیچاره تر میکنیم طرف یکی از عزیزانش از دنیا رفته باید به فکر نماز وحشت قرآن و ذکر برای مرده اش باشد اما ما کاری کردیم که به فکر گوشت و سایر مکافات و گرفتاری ها است.

وی خاطر نشان کرد: اسلام و دین چه میگویند؟ رسول اکرم (ص) در شهادت جعفر طیار به حضرت زهرا (س) دستور دادند تا سه روز برای صاحب عزا غذا ببرند مواظب باشیم داریم چکار میکنیم این رسم ها رسم غلطی است من مسئله ای رابا شما مردم مطرح میکنم قضاوت با شما مردم باشد میتی که نماز و روزه قضا دارد، میتی که بدهکار است میتی که عباداتهای فوت شده دارد نباید کار دیگری انجام داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول