اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

12 فروردین نقطه عطف تاریخ معاصر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: یوم الله 12 فروردین یادآور روزی است که سبب ایجاد تغییری اساسی در مسیر تاریخ ایران و اسلام و جهان شد.

12 فروردین نقطه عطف تاریخ معاصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسماعیل محبی‌پور امروز و در آستانه سالروز جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در قرآن به آن تاکید شده بیان ایام الله است و این موضوع به آن خاطر بوده که نعمت‌هایی که خداوند به مردم عطا کرده را بیش از هر زمان دیگر گرامی بداریم.

محبی‌پور ادامه داد: ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ یکی از مهمترین روزهای تاریخ جهان اسلام و ایران است از این رو ۱۲ فروردین به عنوان ایام الله شناخته می‌شود روزی که موجب شد سیر تاریخی جهان تغییر کرده و نقطه شگرفی در تاریخ جهان اسلام باشد زیرا یوم‌الله ۱۲ فروردین یکی از معجزاتی است که کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب درخواهیم یافت که امام خمینی (ره) بیش از ۵۰ سال تلاش کرد تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد این در حالی است مجاهدت امام راحل بر دل و جان تمامی اقشار جامعه نشست و همراهی آنان به رهبری امام موجب شد که مسیر پیروزی انقلاب هموار شود.

محبی‌پور بیان کرد: زمانی که امام خمینی اعلام کردند که جمهوری اسلامی، حکومتی مردمی است که از قوانین اسلامی تبعیت کند گروه‌های مخالف و معاند که خود را شریک انقلاب در سرنگونی رژیم شاهنشاهی می‌دانستند شروع به سهم‌خواهی کردند؛ آنها می‌گفتند اگر قرار است مردم نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر و روستا را انتخاب کنند پس نقش سیاسی و سهم ما از انقلاب چه می‌شود و امام فرمودند همه در چارچوب جمهوری اسلامی و توسط مردم باید به این مناسک و موقعیت‌ها برسند.

این مقام مسئول در خصوص اهمیت گرامیداشت روز ۱۲ فروردین متذکر شد: این روز تجدید میثاق دوباره با امام و رهبری است این در حالی است که به جهان نیز نشان خواهیم داد راهی که امام خمینی (ره) برای سعادت انسان گشود هیچ گاه بسته نخواهد شد.

معاون استاندار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پنج مرحله برای انقلاب اسلامی ذکر کردند افزود: ایجاد انقلاب اسلامی با دگرگونی بزرگ و سرنگونی رژیم شاهنشاهی، ایجاد نظام سیاسی اسلامی، ایجاد دولت اسلامی، ایجاد جامعه اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی وارد پنج مرحله اساسی شد.

وی گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص شنیدنی است و ایشان در سخنرانی‌ها در برابر ناله‌های ناامید کننده و فریادهای شکننده دشمنان به این جملات اشاره می‌کنند که ما امروز در محاسباتمان نباید دچار اشتباه شویم و نباید بگذاریم تهدید دشمنان اثرگذار باشد.

این مقام مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: امروز نبرد جمهوری اسلامی با استکبار که با انقلاب آغاز شد همچنان با قوت ادامه دارد و این نبرد همان نبرد پیامبران با شیاطین انس و جن است و ما به دنبال آرمان‌های بلند هستیم.

محبی پور عنوان کرد: جشن ۱۲ فروردین جشنی ملی است تا تاریخ قابل تحریف نباشد این در حالی است که ممارست مردم ایران در مسیر خود موجب شده تا مشکلاتی که دشمنان برای این ملت ایجاد می‌کنند با تلاش آحاد مردم به حداقل برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول