اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارگ سلطانیه، جاذبه تاریخی منحصر به فرد که مغفول مانده/ یک سوم چمن محوطه از دست رفت

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس برای همکاری با میراث فرهنگی در راستای کمک به جبران عقب ماندگی موجود در حوزه بناهای تاریخی گفت: ساماندهی ارگ سلطانیه نقطه عطفی برای مردم سلطانیه خواهد بود.

ارگ سلطانیه، جاذبه تاریخی منحصر به فرد که مغفول مانده/ یک سوم چمن محوطه از دست رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و روسای شهرستان‌های ابهر و خرمدره اظهار داشت: استان زنجان ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد اما با این حال جزء استان‌های عقب افتاده در این حوزه هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با اشاره به جایگاه ویژه برخی از اماکن تاریخی استان افزود: از جمله این اماکن امامزاده یعقوب (ع) است که مغفول مانده است، در حالی که ظرفیتی بیش از آنچه که استفاده می‌شود، دارد.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به آمادگی همکاری مجلس با میراث فرهنگی در راستای کمک به جبران عقب ماندگی موجود در حوزه بناهای تاریخی اضافه کرد: به ویژه در سطح ملی آماده جذب اعتبارات در حوزه میراث فرهنگی و حفظ بناهای تاریخی هستیم.

وی در ارتباط با ساماندهی گنبد تاریخی سلطانیه نیز گفت: طرح مربوط به ارگ سلطانیه بسیار مهم است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساماندهی ارگ سلطانیه و اطراف آن یک نقطه عطفی برای مردم سلطانیه خواهد بود، چرا که سلطانیه موقعیت بی‌نظیری در سطح استان دارد و یک جاذبه تاریخی منحصر به فرد به شمار می‌رود.

شجاعی در ارتباط با موضوع چمن سلطانیه گفت: مساحت چمن قبلا ۲ هزار هکتار بوده که در حال حاضر هزار و ۳۰۰ هکتار از آن باقی مانده یعنی یک سوم آن کلا از بین رفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از موضوعات مهم در کنار احیاء چمن این است که پس از احیا چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟ میراث‌فرهنگی و گردشگری می‌تواند با خوش فکری نسبت به بهره‌برداری متناسب همانند مسابقات اسب دوانی و… از چمن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه چمن سلطانیه ظرفیت برگزاری مسابقات اسب سواری و… را هم دارد، اضافه کرد: خود چمن سلطانیه جدا از سایر جاذبه‌های شهرستان ظرفیت بالایی دارد که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

شجاعی با اشاره به اینکه ما در استان گنج‌های بسیاری داریم ولی یاد گرفته‌ایم که از آنها خوب استفاده نکنیم، گفت: انتظار داریم با یک برنامه حساب شده و جامع از این جاذبه بسیار ارزشمند استفاده شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول