اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ترین‌های ورزشی ۱۴۰۱ اصفهان-۴| قهرمانی بانوی دونده در آسیا و مدال نقره در جام جهانی یخ‌نوردی

در سلسله گزارش‌های بررسی مهم‌ترین اتفاقات ورزشی استان اصفهان در سال گذشته به اتفاقات مهم فصل زمستان سال ۱۴۰۱ نگاهی می‌اندازیم.

ترین‌های ورزشی ۱۴۰۱ اصفهان-۴| قهرمانی بانوی دونده در آسیا و مدال نقره در جام جهانی یخ‌نوردی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قرار است در سلسله گزارش‌هایی به بررسی مهم‌ترین اتفاقات ورزشی استان اصفهان در سال گذشته بپردازیم و در این گزارش به اتفاقات مهم فصل زمستان سال ۱۴۰۱ نگاهی می‌اندازیم.

۴ اصفهانی در ترکیب تیم ملی هندبال در قهرمانی جهان

اسامی بازیکنان نهایی تیم ملی هندبال اعزامی به تورنمنت و مسابقات هندبال قهرمانی جهان مشخص شد و براین اساس محمد کیانی، صابر حیدری، محمدمهدی بهنام‌نیا و وحید مسعودی بازیکنان اصفهانی بودند که در تیم ملی حضور داشتند.

بیست و هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی تا ۹ بهمن به میزبانی مشترک لهستان و سوئد برگزار شد، تیم ملی ایران در گروه A این مسابقات با شیلی، مونته‌نگرو و اسپانیا همگروه بود.

صعود بانوان والیبالیست سپاهان به لیگ برتر

تیم والیبال بانوان فولاد مبارکه سپاهان و ثمین تربت حیدریه در چارچوب دیدار سوم مرحله پلی‌آف دسته یک در ورزشگاه‌ ۲۵ آبان به مصاف هم رفتند که این رقابت با نتیجه ۳ بر صفر به سود طلایی‌پوشان پایان یافت.

به این ترتیب دختران سپاهان به فینال راه یافتند و صعود خود به لیگ برتر والیبال را قطعی کردند؛ همچنین سپاهان با نصر امید تهران برای کسب عنوان قهرمانی دیدار کرد و قهرمان شد.

میزبانی هندبال جام باشگاه‌های آسیا به اصفهان رسید

با پیشنهاد فدراسیون هندبال ایران و موافقت فدراسیون هندبال آسیا (AHF) کشور ایران میزبان بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های مردان آسیا شد.

به این ترتیب این رقابت‌ها از ۲۲ خرداد ماه لغایت ۳ تیر ماه ۱۴۰۲ در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

مدال نقره یخ‌نورد اصفهانی در جام جهانی سوئیس

در رقابت‌های جام جهانی یخ‌نوردی ساسفی سوئیس محمدرضا صفدریان، ورزشکار اصفهانی با ثبت زمان ۸ ثانیه و ۷ صدم ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و مدال نقره گرفت.

صفدریان همچنین در رقابت‌های جام جهانی و همزمان قهرمانی آسیا در «چونگ‌سونگ» کره جنوبی با حریفان رقابت کرد، علاوه بر درخشش در مسابقات جهانی، موفق به کسب نشان برنز آسیا نیز شد.

بانوی دونده اصفهانی قهرمان آسیا شد

در جریان برگزاری رقابت فینال ماده ۶۰ متر مسابقات دو‌ و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا فرزانه فصیحی با کسب مدال طلا قهرمان شد.

بر همین اساس فرزانه فصیحی، ورزشکار اصفهانی موفق شد با ثبت زمان ۷.۲۸ ثانیه زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کند و مقتدرانه مدال طلا و عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند.

همچنین فصیحی در مرحله مقدماتی این مسابقات توانسته بود با ثبت زمان ۷.۲۳ ثانیه رکورد ملی کشورمان در این ماده را که با زمان ۷.۲۵ ثانیه در اختیار خودش بود را نیز بهبود بخشد.

برگزاری دوره مربی‌گری فوتبال سطح A آسیا در اصفهان

دوره مربی‌گری سطح A فوتبال آسیا در مجموعه شهید منتظری اصفهان برگزار شد، مسعود اقبالی به عنوان مدرس و مجتبی توتونی به عنوان کمک مدرس در این دوره ۲۴ روزه تدریس داشتند.

آخرین دوره مربیگری سطح A فوتبال آسیا در اصفهان به ۱۲ سال قبل باز می‌گشت و در طی این چند سال اصفهان این سطح از دوره مربیگری را میزبانی نکرده بود.

قهرمانی ایران در تکواندو ناشنوایان آسیا با درخشش اصفهانی‌ها

مسابقات تکواندو ناشنوایان قهرمانی آسیا در قرقیزستان به پایان رسید و تیم ایران در مجموع با کسب ۹ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز در هر دو بخش مردان و بانوان به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

بهزاد امیری، وحید زینلی وامیرسالار امیری از اصفهان در این مسابقات حضور داشتند که موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک مدال برنز شدند.

نایب‌قهرمانی تیم ملی کبدی جوانان در جهان با حضور ۲ اصفهانی

رقابت‌های کبدی جوانان جهان به میزبانی ارومیه برگزار شد که تیم ملی کبدی ایران در فینال مسابقات قهرمانی جوانان جهان به مصاف هند رفت.

تیم ملی کبدی جوانان در فینال با نتیجه ۴۰ بر ۳۳ مقابل هند شکست خورد و به مقام نایب‌قهرمانی رسید؛ جواد محمدی به عنوان بازیکن و رضا کمالی‌مقدم به عنوان مربی در تیم ملی کبدی جوانان حضور داشتند.

تیم‌ ملی هندبال ساحلی با اصفهانی‌ها سوم آسیا شد

تیم ملی هندبال ساحلی ایران در دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر مقابل ویتنام به برتری برسد و عنوان سومی قاره آسیا را کسب کند.

هدایت تیم ملی کشورمان را مهدی قشقایی، مربی اصفهانی تیم هندبال سپاهان بر عهده داشت، سروش قاسمی، مصطفی انتشاری، حامد شمس و علی سعیدی بازیکنان اصفهانی تیم ملی هندبال ساحلی بودند، همچنین محمد محمودیانی از اصفهان به عنوان فیزیوتراپ در کنار تیم ملی بود.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول